Η προετοιμασία για την καλοκαιρινή σεζόν του 2025 έχει ξεκινήσει και η ομάδα της Marinet Hotel Marketing Solutions ενημερώνει ξενοδόχους και ιδιοκτήτες καταλυμάτων για τους τρόπους και τα εργαλεία που θα τους οδηγήσουν στην αύξηση των απευθείας κρατήσεων.
Ο ανταγωνισμός στις τουριστικές επιχειρήσεις δεν είναι πια μόνο ανάμεσα σε επιχειρήσεις διαφορετικών χωρών, αλλά και μέσα στις ίδιες περιοχές, νησιά, πόλεις. Οπότε είναι σημαντική η σωστή και έγκαιρη οργάνωση, η χρησιμοποίηση των βέλτιστων εργαλείων, η δυναμική σωστών συνεργασιών και φυσικά η αξιολόγηση όλων αυτών.
Ακολουθεί το κείμενο της ομάδας της Marinet
Το 2025 έχει ξεκινήσει και ήδη πολλές τουριστικές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει το σχεδιασμό, οργάνωση, αλλά και νέες συνεργασίες.
Επίσης πολλές νέες επιχειρήσεις είναι έτοιμες να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν οπότε και αυτές πυρετωδώς ετοιμάζονται.
Οπότε ως εταιρία τεχνολογίας με εξειδίκευση στον τουρισμό η Marinet Hotel Marketing Solutions θα θέλαμε να δώσουμε και μερικές απλές, αλλά πολύ σημαντικές συμβουλές σε νέες τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και σε επιχειρήσεις που θέλουν να αναβαθμίσουν την Online παρουσία τους, αλλά και να αυξήσουν τις κρατήσεις τους.
1) Βελτιστοποίηση της Ιστοσελίδας
– Βεβαιωθείτε ότι έχετε μια δυναμική και φιλική προς κινητές συσκευές ιστοσελίδα που απαντά σε ερωτήσεις που πιθανώς να έχουν οι δυνητικοί πελάτες, εύκολη στη χρήση και πλοήγηση και σε εμφανή σημεία η δυνατότητα κράτησης.
– Οι κινητές συσκευές ευθύνονται για πάνω από 70% της κίνησης στις ιστοσελίδες των καταλυμάτων.
– Έλεγχος του SEO (Search Engine Optimization) που είναι πάρα πολύ σημαντικό για να εμφανίζεστε ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (π.χ. Google, Bing, κτλ.) Το χαμηλό σκορ σε SEO έχει άμεση συνέπεια χαμηλότερη κατάταξη και έτσι λιγότερες κρατήσεις.
– Προσθέστε φόρμα εγγραφής για προσφορές – έτσι ώστε να μεγαλώσει το δυνητικό πελατολόγιο και η βάση πελατών για μελλοντικές καμπάνιες.
– Live Chat στη σελίδα αυξάνει την άμεση επικοινωνία με πελάτες και έτσι και τις πιθανότητες για απευθείας κρατήσεις.

2) Αξιολόγηση και αξιοποίηση καναλιών διανομής
– Πολύ σημαντικό είναι να έχετε συνεργασίες με «τρίτα» κανάλια κρατήσεων τους λεγόμενους ΟΤΑ (Online Travel Agencies) π.χ. Booking, Expedia, Airbnb κτλ που εκτός από κανάλια κρατήσεων είναι και marketing κανάλια και πρέπει να τα χρησιμοποιούμε με φειδώ μιας και έχουν εκατομμύρια χρήστες σε καθημερινή βάση και ισχυρή δύναμη σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
– Πολύ σημαντικό πια είναι η χρησιμοποίηση ενός Channel Manager για τη διασύνδεση των καναλιών αυτών, αποφεύγουμε διπλοκρατήσεις και κάνουμε βέλτιστη διαχείριση της διαθεσιμότητας καταφέρνοντας την καλύτερη δυνατή τιμή.
3) Σωστή τιμολογιακή πολιτική και δημιουργία προσφορών
– Αναγνωρίστε τις εποχικότητα σας και δημιουργήστε τις κατάλληλες τιμές ανά περίοδο.
– Είναι σημαντικό να οργανώσετε πακέτα και προσφορές για να αυξήσετε τις κρατήσεις και να μεγαλώσετε την τελική τιμή.
– Προσφορές για μακροχρόνιες κρατήσεις είτε για κρατήσεις τελευταίας στιγμής με τις κατάλληλες εκπτώσεις. Το βασικό είναι να υπάρχει σωστή στρατηγική τιμολόγησης έτσι ώστε να κλείσουν οι πελάτες όσο πιο νωρίς είναι εφικτό.
– Βάλτε εγκαίρως – άμεσα – τις τιμές για την σεζόν 2025 καθότι οι κρατήσεις έχουν ξεκινήσει ήδη.

4) Αξιοποιούμε τις κριτικές και αξιολογήσεις
– Σήμερα οι πελάτες πριν κάνουν τις κρατήσεις τους διαβάζουν κριτικές πελατών για την επιχείρηση. Οπότε είναι πολύ βασικό να επενδύσετε στο να λαμβάνετε σχόλια στις διάφορες πλατφόρμες που δραστηριοποιείται η κάθε επιχείρηση.
– Ζητήστε κατά το check out στους πελάτες σας να γράψουν μια κριτική για τη διαμονή τους.
– Εμφανίστε κριτικές μέσα στη σελίδα σας (ιδανικά αυτοματοποιημένα) μιας και αυτό πέραν της αύξησης της εμπιστοσύνης μελλοντικών πελατών, δίνει και «πόντους» σε επίπεδο SEO.
– Να απαντάτε στα σχόλια των πελατών καθότι αυτό δείχνει και το ενδιαφέρον της κάθε επιχείρησης προς τους πελάτες που επένδυσαν χρόνο να γράψουν τα σχόλια τους.
– Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην επιχείρηση, περισσότερες πιθανότητες για απευθείας κρατήσεις.
5) Προώθηση μέσω Google & κοινωνικών δικτύων
– Όσοι είσαστε σε ανταγωνιστικούς προορισμούς, αλλά και γενικά επιχειρήσεις που πουλάνε σε ένα ανεβασμένο οικονομικά κοινό, καλό θα είναι να σκεφτούν και την επιλογή για προώθηση και προβολή μέσα από το κανάλι της Google.
– Η Google είναι μια από τις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης στο δυτικό κόσμο και οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να έχουν οργανωμένη και στοχευμένη παρουσία και προβολή εκεί μέσα.
– Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία της Google και τις διαφημίσεις για να μεγαλώσετε το απευθείας κοινό, να φέρετε στοχευμένο κοινό στην ιστοσελίδα της επιχείρησης και έτσι να αυξήσετε τις απευθείας κρατήσεις μειώνοντας παράλληλα και τις προμήθειες προς τρίτα κανάλια (ΟΤΑ), αλλά και χτίζοντας ένα δυνατό και επαναλαμβανόμενο πελατολόγιο.
– Οργανώστε την παρουσία σας στα social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, κτλ.) για να μεγαλώσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης στο κοινό, να αυξήσετε την κίνηση στην σελίδα σας, να δημιουργήσετε περισσότερες απευθείας κρατήσεις.
– Κάνετε συνεργασίες με επιβεβαιωμένους και σοβαρούς influencers & travel bloggers. Είναι και αυτοί ένα κανάλι δυνητικών κρατήσεων που όμως πρέπει να γίνει αξιολόγηση και πρέπει να είναι στοχευμένοι στον τουρισμό.
6) Πλατφόρμα σύγκρισης τιμών
Το νέο εργαλείο που βοηθά τα καταλύματα να αυξήσουν την παραμονή των πελατών μέσα στις σελίδες του εκάστοτε καταλύματος είναι η πλατφόρμα σύγκρισης τιμών – RateParity. Με αυτή την πλατφόρμα επιτυγχάνετε τα παρακάτω:
– Αύξηση διάρκειας παραμονής επισκεπτών στην ιστοσελίδα
– Παρέχετε στοχευμένο περιεχόμενο στους επισκέπτες
– Τους δείχνει τι τιμές δίνουν οι ΟΤΑ (που έχει συνεργασία η επιχείρηση) χωρίς να φύγει ο επισκέπτης από την σελίδα και τη χαμηλότερη τιμή που έχει η επιχείρηση η ίδια
– Δείχνει σχόλια και κριτικές από τρίτα κανάλια
– Μπορεί ο επισκέπτης να ζητήσει προσφορά offline
– Εμφανίζει προσφορές που έχουν δημιουργηθεί στη μηχανή κρατήσεων
– Έχει Chat bot για απαντήσεις σε ερωτήσεις των επισκεπτών
– …και πολλά άλλα.
Τα παραπάνω πρακτικά αυξάνουν εκθετικά τις δυνατότητες για απευθείας κρατήσεις.

7) Ανάλυση Δεδομένων και αναπροσαρμογή στρατηγικής
– Ενημερωθείτε για το τι εργαλεία υπάρχουν για ανάλυση απόδοσης καναλιών διανομής.
– Δείτε ποιες αποφάσεις που πήρατε τι απέφεραν, τι προβλήματα είδατε, πως πρέπει να κινηθείτε.
– Προσαρμόστε τη στρατηγική σας σύμφωνα με τον ανταγωνισμό, την εποχικότητα, τις ανάγκες, το κοινό που απευθύνεστε.
Ο ανταγωνισμός στις τουριστικές επιχειρήσεις δεν είναι πια μόνο ανάμεσα σε επιχειρήσεις διαφορετικών χωρών, αλλά και μέσα στις ίδιες περιοχές, νησιά, πόλεις. Οπότε είναι σημαντική η σωστή και έγκαιρη οργάνωση, η χρησιμοποίηση των βέλτιστων εργαλείων, η δυναμική σωστών συνεργασιών και φυσικά η αξιολόγηση όλων αυτών.
Για περισσότερες πληροφορίες για το πως μπορούμε να βοηθήσουμε να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα – κάνετε την ερώτηση σας στην Marinet Hotel Marketing Solutions.
Marinet Hotel Marketing Solutions
website: www.marinet.gr
email: sales@marinet.gr
Τηλ: 210 4101130

