Παρέμβαση για να μην προχωρήσουν τα έργα στη διασταύρωση του βασικού διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης με το νέο στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, που έχουν κριθεί μη απαραίτητα από τη Fraport που το διαχειρίζεται από τον περασμένο Απρίλιο, ζητούν με επιστολές τους προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τρεις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες.
Οι αεροπορικές εταιρείες εκτιμούν πως όσο θα διαρκέσουν τα έργα (τουλάχιστον τέσσερις μήνες), η δυνατότητα εξυπηρέτησης πτήσεων στο αεροδρόμιο θα μειωθεί κατά 75%.
«Αυτή τη στιγμή το αεροδρόμιο μπορεί να εξυπηρετήσει 12 κινήσεις αεροσκαφών την ώρα και αν ο διάδρομος κλείσει για τα έργα και χρησιμοποιηθεί ο παρακείμενος τροχιόδρομος, αυτός ο αριθμός θα μειωθεί σε δύο αεροσκάφη ανά ώρα με αυτονόητες συνέπειες για την αεροπορική σύνδεση της συμπρωτεύουσας» εξηγούν παράγοντες των αερομεταφορών.
«Επί της ουσίας η Θεσσαλονίκη θα μείνει χωρίς αεροδρόμιο, καθώς η μείωση στις πτήσεις σημαίνει ότι το αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί το πολύ δύο πτήσεις την ώρα και αυτό εάν δεν έχει ομίχλη» αναφέρει πηγή από τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών.
Ο Chief Operating Officer της Fraport Greece, Ίαν Μάθεσον, στις αρχές του Αυγούστου αποκάλυψε πως «με την έναρξη της παραχώρησης ξεκινήσαμε εκτεταμένους ελέγχους από τους οποίους προέκυψε ότι η αναβάθμιση του σημείου διασταύρωσης δεν είναι αναγκαία, καθώς η αντοχή του ξεπερνά την απαιτούμενη. Δεν έχει κανένα νόημα να καταστραφεί και να ξανακατασκευαστεί η διασταύρωση».
Πηγή: www.kathimerini.gr