Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

Αναβαθμίζεται ριζικά το αεροδρόμιο «Μακεδονία»

 

Το πρώτο τρίμηνο του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του (με καθυστέρηση πάνω από πέντε χρόνια), το μεγάλο έργο επέκτασης και αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Μετά την κινητοποίηση που υπήρξε από φορείς του τουρισμού, αλλά και της Αυτοδιοίκησης, το υπουργείο Υποδομών και εγγράφως μετέθεσε την έναρξη της 4ης φάσης της εργολαβίας για την αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος του 10/28, προκειμένου να μην υπάρχουν επιπτώσεις στην καλοκαιρινή σεζόν. Έτσι, οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 15 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2018.

Σημειώνεται ότι η 4η φάση αφορά στο τμήμα που ο διάδρομος 10/28 συναντά το διάδρομο 16/34 και πως η αναβάθμιση του υπολοίπου χερσαίου τμήματος του 10/28 έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.

Για την ιστορία, το έργο της επέκτασης ήταν αρχικά να ολοκληρωθεί το 2011. Υπήρξαν εμπόδια τεχνικά και οικονομικά, οπότε, με την αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση, ο προϋπολογισμός ανέβηκε στα 179 εκατ. ευρώ.

Το άλλο έργο, της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος, έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014, όμως η εργολαβία έγραψε αναγκαστικά καθυστέρηση, ενώ το κόστος ανέβηκε από 25.188.000 ευρώ στα 25.792.000 ευρώ, επειδή ο ανάδοχος (ΕΤΕΘ Α.Ε.) ζήτησε να αποζημιωθεί, κάτι που σύμφωνα με πληροφορίες θα απαιτήσει και για αυτή τη νέα καθυστέρηση στην κατασκευή της 4ης φάσης.

Όπως όμως και να έχει η κατάσταση, το «Μακεδονία», στο πρώτο τρίμηνο του 2018, θα έχει έναν διάδρομο προσγειώσεων – απογειώσεων που θα μπορεί να εξυπηρετεί και υπερατλαντικές πτήσεις.

Επιπλέον, η όλη κατάσταση στο «Μακεδονία» αρχίζει να αλλάζει καθώς το επόμενο διάστημα και για 40 χρόνια θα αναλάβει τη διαχείριση του η Fraport. Η Fraport, το πρώτο διάστημα της εγκατάστασής της θα κάνει μερικές αναγκαίες βελτιωτικές εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους και από το Φθινόπωρο θα ξεκινήσει την επέκταση του επιβατικού σταθμού.

Με τις υποδομές του σαφώς ενισχυμένες και βελτιωμένες, η τουριστική κίνηση της βόρειας Ελλάδας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.

 

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Άννης Καρολίδου στο voria.gr