Από τις 16 Ιανουαρίου ως τις 31 Μαΐου 2017 (δηλαδή για τεσσεράμισι μήνες) θα κλείσει ο διάδρομος 16/34, προσγειώσεων – απογειώσεων, του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης.
Το καλό νέο είναι ότι στις 31/12/2017 θα έχει έτοιμος και πλήρως λειτουργικός, ο διάδρομος 10/28, μετά από συνολική καθυστέρηση του μεγάλου αυτού έργου, περίπου έξι ετών.
Τα έργα στον 10/28 επιτέλους προχωρούν και αυτό είναι το σημαντικότερο όλων, παρότι η αναστάτωση που θα προκληθεί από το προσωρινό κλείσιμο του 16/34, θα μειώσει τη χωρητικότητα πτήσεων κατά 50%, ευτυχώς στο διάστημα πριν ξεκινήσει η επόμενη καλοκαιρινή σεζόν, οπότε αναγκαστικά οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν προσωρινά τα προγράμματά τους.
Σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη του «Μακεδονία», Αχιλλέα Τοπούζα, ο 16/34 θα κλείσει για να “εξυγιανθεί” το τμήμα της διασταύρωσης με τον 10/28, ένα τμήμα περίπου 300 μέτρων, από τις 16 Ιανουαρίου 2017 ως τις 31 Μαΐου. Το διάστημα μπορεί να φαίνεται μεγάλο, αλλά το έργο δεν είναι και τόσο απλό αφού η διασταύρωση θα εκσκαφεί σε βάθος 2,5 μέτρων, ενώ θα διέλθουν καλωδιώσεις.
Πώς όμως θα λειτουργεί το αεροδρόμιο για όλο αυτό το διάστημα; Θα αρχίσει να λειτουργεί ως κύριος διάδρομος ο παράλληλος τροχόδρομος του διαδρόμου 10/28, ο οποίος έχει το απαιτούμενο μήκος αλλά είναι λίγο πιο στενός.
Πηγή: www.voria.gr
Σημείωση e – Travel News:
Τα έργα στο διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης 10/28 του αεροδρομίου “Μακεδονία” προβλέπουν την επέκταση του κατά 1.000 μέτρα μήκος και 450 πλάτος μέσα στη θάλασσα. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης το αεροδρόμιο “Μακεδονία” θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετεί υπερατλαντικές πτήσεις. Οι συζητήσεις για αυτό το πολύ σημαντικό έργο ξεκίνησαν περίπου από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, αλλά δυστυχώς τα έργα προχωρούν με μεγάλη καθυστέρηση εδώ και πολλά χρόνια…