Η Ελλάδα μπορεί να καταλαμβάνει την 3η θέση παγκοσμίως ως προορισμός κρουαζιέρας, ωστόσο δεν μπορεί να μετουσιώσει τη διάκριση αυτή σε αντληθέντα έσοδα.
Τα ελληνικά λιμάνια εξακολουθούν να αποτελούν λιμάνια διέλευσης και όχι εκκίνησης με συνέπεια οι δαπάνες των επιβατών, αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας να είναι χαμηλές. Και αυτό γιατί οι εταιρείες κρουαζιέρας συνήθως χρησιμοποιούν τα λιμάνια εκκίνησης ως βάσεις όπου προμηθεύονται καύσιμα, τρόφιμα και λοιπό εξοπλισμό, ενώ πραγματοποιούν και μεγάλο μέρος των επισκευών των πλοίων.
Εκτιμάται ότι η μέση δαπάνη είναι της τάξης των 300 ευρώ ανά επιβάτη στα λιμάνια εκκίνησης, έναντι περίπου 20 ευρώ στα λιμάνια διέλευσης.
Έτσι συνολικά από τα περίπου 36 δισ. ευρώ που δαπανώνται κάθε χρόνο σε ευρωπαϊκά λιμάνια από την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας, η Ελλάδα είναι αποδέκτης μόνο 600 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων homeporting, όπως επίσης και λόγω έλλειψης κατάλληλων υποδομών στα περισσότερα από τα συνολικά 57 λιμάνια της χώρας.
Αντίστοιχα, η Ιταλία έχει έσοδα 4,5 δισ. και η Ισπανία 1,3 δισ.!
Πηγή: www.enet.gr
Φωτογραφία: www.facebook.com/Carnival