Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Θεσσαλονίκη: Αύξηση 15,68% στις διανυκτερεύσεις το πρώτο εξάμηνο

Το πρώτο εξάμηνο έκλεισε με αύξηση 15,68% στις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, μετά από μια αρνητική τριετία (2010 – 2012) και σε συνέχεια της σταθεροποίησης του προορισμού το 2013.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ), από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούνιο καταγράφηκαν στα ξενοδοχεία της πόλης 123.208 περισσότερες διανυκτερεύσεις, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 909.064 διανυκτερεύσεις από 785.856 πέρυσι.
Ωστόσο παρά την άνοδο στις διανυκτερεύσεις οι μέσες τιμές των δωματίων έχουν μειωθεί περισσότερο. Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας τουριστικών μελετών και ερευνών GBR Consulting για λογαριασμό της ΕΞΘ, το πρώτο εξάμηνο του 2014 παρατηρείται πτώση στη μέση τιμή δωματίου 0,5% και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) διατηρούνται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (38,80 ευρώ).
Οι Έλληνες δείχνουν να ανακάμπτουν, παρά τη μεγάλη συρρίκνωση του επαγγελματικού τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα. Η εγχώρια αγορά παραμένει στην πρώτη θέση των επισκεπτών, με τις διανυκτερεύσεις τους να έχουν ενισχυθεί κατά 13,23% (512.779 έναντι 452.848 το πρώτο εξάμηνο του 2013).
Στην πρώτη θέση των τουριστών από το εξωτερικό, μια θέση πιο πάνω από πέρυσι, είναι οι Κύπριοι με άνοδο 41,46% (44.935 διανυκτερεύσεις από 31.765 πέρυσι) και ακολουθούν οι Τούρκοι με αύξηση 21,70% (34.753 από 28.556 πέρυσι που ήταν στην τρίτη θέση). Στην τρίτη θέση φέτος «έπεσαν» οι Ρώσοι, οι οποίοι πέρυσι ήταν η πρώτη εθνικότητα των αλλοδαπών επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη. Το ποσοστό τους μειώθηκε κατά 4,92% και ο συνολικός αριθμός διανυκτερεύσεων έφθασε τις 33.940 από 35.698 το 2013.
Σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι διανυκτερεύσεις επισκεπτών από τη Βουλγαρία, οι οποίοι ανέβηκαν δύο θέσεις, στην τέταρτη, με αύξηση 28,71% (23.534 από 18.285 πέρυσι), ενώ εντυπωσιακή είναι η προσέλευση των Γερμανών, οι οποίοι συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα με αύξηση 43,46% (23.533 διανυκτερεύσεις από 16.404 πέρυσι).

Πηγή: www.tovima.gr
Λογότυπο: www.facebook.com/thessalonikihotels

Ολόκληρο το άρθρο της Χριστίνας Πουτέτση:
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=619734

Share Post