Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κρήτης με έμφαση στη φυσική ομορφιά, τον πολιτισμό, το κλίμα, αλλά και τη μοναδική κρητική διατροφή, παρουσιάστηκαν από την Περιφέρεια Κρήτης στη 15η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «New York Times Travel Show» που πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο «Jacob Javits Convention Center» στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.
Υλοποιώντας το στρατηγικό της σχεδιασμό με στόχευση την αμερικανική αγορά η Περιφέρεια Κρήτης με τη συμμετοχή της στη διεθνή έκθεση έκανε αισθητή την παρουσία της για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο κοινό της Νέας Υόρκης. Με συγκεκριμένο πλάνο που βασίζεται σε αποτελέσματα μελετών, η Κρήτη προβάλλει στοχευμένα το τουριστικό της προϊόν και σύμφωνα με μελέτη της Ε.Ε. (Marketing Strategies for Tourism Destinations), η αμερικανική αγορά εξερχόμενου τουρισμού χαρακτηρίζεται από επισκέπτες που έχουν «βαθιές αναζητήσεις», επιθυμούν αυθεντικές και αυτό-εκπληρούμενες εμπειρίες, προορισμούς με καλή σχέση ποιότητας – τιμής, ενδιαφέρουσες και ποικίλες δραστηριότητες και μοναδικά τουριστικά προϊόντα.
Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκος Κώτσογλου και τα στελέχη του Τμήματος τουρισμού της Π.Ε. Ηρακλείου Νίκος Αλεξάκης και Π.Ε. Λασιθίου Μαρία Λαβδάκη.
Ο Κυριάκος Κώτσογλου για τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης στην αμερικανική έκθεση τουρισμού δήλωσε: «Η Περιφέρεια Κρήτης, με εξωστρέφεια και προσπαθώντας να βελτιώσει συνεχώς το πρόγραμμα της τουριστικής της προβολής, επεκτείνει τις δράσεις της προς την αγορά των Η.Π.Α. και τη Νέα Υόρκη, μια πόλη που δίκαια για αυτό χαρακτηρίζεται ως το κέντρο του κόσμου. Μέσα από τις μελέτες που η Περιφέρεια Κρήτης έχει χρηματοδοτήσει και υλοποιήσει, έχει διαπιστώσει ότι, το προφίλ του Αμερικανού και του Νεοϋορκέζου επισκέπτη ταιριάζει απόλυτα με το φυσικό, γεωγραφικό, ιστορικό και κοινωνικό περιβάλλον της Κρήτης. Παράλληλα, η Ομογένεια της Κρήτης, οι υπηρεσιακοί παράγοντες και ο σχεδιασμός της επόμενης σαιζόν, προβλέπουν περαιτέρω εξέλιξη των δράσεων προβολής της Περιφέρειας Κρήτης, με νέες συμμετοχές και εκδηλώσεις προβολής, ώστε η Κρήτη να λάβει τη θέση που της αναλογεί και σε αυτή την πολύ σημαντική παγκόσμια αγορά».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αμερικανική τουριστική αγορά αρχίζει να δείχνει και πάλι τα τελευταία χρόνια τη δυναμική της και σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων BDRC με τίτλο «Global Passenger Study» και δείγμα 16.000 Αμερικανών πολιτών που ταξίδεψαν στο εξωτερικό προέκυψαν ενδιαφέροντα στοιχεία για τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες και συγκεκριμένα:
- οι Αμερικανοί δαπανούν περισσότερα χρήματα για διακοπές στο εξωτερικό σε σχέση με άλλες εθνικότητες
- είναι ανοιχτοί να εξερευνήσουν την τοπική κουλτούρα και επισκέπτονται τα τουριστικά αξιοθέατα
- το 72% ταξιδεύει αεροπορικώς
- κάνουν κατά μέσο όρο τέσσερα ταξίδια αναψυχής το χρόνο στο εξωτερικό και 28 διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία
- επιλέγουν ανώτερη κατηγορία ξενοδοχείων σε ποσοστό 78%, κατηγορία πολυτελείας 45% και μεσαία κατηγορία 45%.
