Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

Πρόταση δημιουργίας Σχολής Κινηματογράφου και στούντιο οπτικοακουστικών παραγωγών στη Σύρο

Υπαρκτό είναι το ενδιαφέρον ανθρώπων της κινηματογραφικής βιομηχανίας του Hollywood, να επενδύσουν στην Ελλάδα και ειδικότερα στο Νότιο Αιγαίο.

Αυτό επαναβεβαιώθηκε στην κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες στο ξενοδοχείο Electra Metropolis στην Αθήνα, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης, ο Αμερικανός σεναριογράφος και σκηνοθέτης, Steve Bernstein, ο καλλιτεχνικός διευθυντής κινηματογραφικών παραγωγών, Charles Lee και ο Martin Meunier, εκ των πρωτοπόρων στην τεχνική του animation και οι τρεις συντελεστές ταινιών που έχουν τιμηθεί με βραβεία Όσκαρ.

Αντικείμενο της συνέντευξης Τύπου, ήταν η πρόταση δημιουργίας Σχολής Κινηματογράφου και στούντιο παραγωγής οπτικοακουστικών παραγωγών στη Σύρο.

H πρόταση κατατέθηκε για πρώτη φορά, πριν από ένα χρόνο, από τον Steve Bernstein, ο οποίος, επισκεπτόμενος τη Σύρο, «ανακάλυψε» το ιδεώδες φυσικό κινηματογραφικό σκηνικό, για το γύρισμα διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αναγνωρίζοντας τη σημασία της παραπάνω επένδυσης για τα νησιά και τη χώρα συνολικά, σε μια περίοδο μεγάλης άνθησης του κινηματογραφικού τουρισμού, ανέλαβε άμεσα πρωτοβουλία, σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα υπουργεία, για τη διαμόρφωση ενός φιλικού περιβάλλοντος, συμβάλλοντας καταλυτικά στην εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου της ελληνικής νομοθεσίας με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή, προκειμένου να υλοποιηθεί η μεγάλη επενδυτική πρόταση.

Το σχέδιο νόμου ψηφίστηκε τον περασμένο Αύγουστο από τη Βουλή και όπως επισημάνθηκε στη συνέντευξη Τύπου, είναι ένα πρώτο και πολύ μεγάλο βήμα, που ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση του σχεδίου που αφορά τη Σύρο, ωστόσο, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά, τόσο σε διοικητικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο, προκειμένου η Ελλάδα να γίνει ανταγωνιστική μεταξύ των χωρών, που τα τελευταία χρόνια προσελκύουν τις μεγάλες, διεθνείς κινηματογραφικές, αλλά και τηλεοπτικές παραγωγές.

Ο Steven Bernstein, κινηματογραφιστής, παραγωγός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος, βραβευμένος με το Βραβείο της Αμερικανικής Ένωσης Κινηματογραφιστών, έχει συνδέσει το όνομα του με βραβευμένες ταινίες του Χόλιγουντ, όπως το Monster που χάρισε το Όσκαρ στη Σαρλίζ Θερόν, το πρόσφατο Dominion, με τον Τζον Μάλκοβιτς, Scary Movie 2, Like Water for Chocolate, One night with the King, Decoding Annie Parker, White Chicks και πολλές άλλες.

Όπως ανέφερε ο κ. Bernstein, η απόφαση για την υλοποίηση της επενδυτικής πρότασης είναι ειλημμένη και χαρακτήρισε πολύ μεγάλο και ενθαρρυντικό το βήμα που έκανε η ελληνική πολιτεία, με την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου. Σε ένα μήνα από τώρα, οπότε θα γίνουν τα πρώτα μαθήματα κινηματογράφου, θα ξεκινήσει η λειτουργία της Κινηματογραφικής σχολής στη Σύρο. Ωστόσο, ο κ. Bernstein, τόνισε πως υπολείπονται να γίνουν ακόμη πολλά βήματα, προκειμένου να διαμορφωθεί το κατάλληλο περιβάλλον που θα βάλει την Ελλάδα, με τρόπο ελκυστικό και ανταγωνιστικό, στο χάρτη των χωρών που φιλοξενούν τα γυρίσματα διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν ο Charles Lee, καλλιτεχνικός διευθυντής της ταινίας των 11 βραβείων Όσκαρ, «Τιτανικός» του James Cameron, όπως και ο Martin Meunier, επίσης βραβευμένος με Όσκαρ τo 2010, για την πρωτοποριακή ταινία «Caroline», ως η καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων της χρονιάς.

Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, από την πλευρά του δήλωσε: «Τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, πρωταγωνιστές εξωστρέφειας και καλών ειδήσεων, άνοιξαν ένα ακόμη παράθυρο αισιοδοξίας σ’ αυτή τη χώρα. Οι καλές ειδήσεις, οι λύσεις, οι θέσεις εργασίας και η αξιοποίηση των ευκαιριών, έρχονται μόνο μετά από πολύ σκληρή, καλή και επίπονη δουλειά, ακριβώς σαν αυτήν που εμείς κάνουμε στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου».

Αξίζει να τονιστεί ότι τα οφέλη από την υλοποίηση της επένδυσης στη Σύρο, θα είναι τεράστια για ολόκληρη τη χώρα, με βάση και τα αποτελέσματα ερευνών σχετικά με τον κινηματογραφικό τουρισμό διεθνώς. Σύμφωνα με το Tourism Competitive Intelligence, το 2012, 40.000.000 επέλεξαν τον προορισμό των διακοπών τους επειδή τον είδαν σε κάποια κινηματογραφική ταινία.  Συνεπώς, η προβολή που επιτυγχάνεται για ένα προορισμό μέσω του κινηματογράφου είναι τεράστια και με μεγάλη διάρκεια στο χρόνο.