Εγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες το πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (ΠΝΑ) για το 2023, από το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου.
Το πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής για το 2023, καταρτίστηκε σε μια περίοδο κατά την οποία δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη η επίδραση που θα έχει στην καταναλωτική συμπεριφορά των δυνητικών τουριστών η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα που απορρέει τόσο ως προς την κατάσταση στην Ουκρανία, κυρίως όμως από το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και την αύξηση του κόστους ζωής στο σύνολο των αγορών.
Έτσι, ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του προγράμματος προβολής του Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) για το 2023 είναι η ευελιξία, δηλαδή η δυνατότητα να αναπροσαρμόζεται αναλόγως των συνθηκών του εξωτερικού περιβάλλοντος σε κάθε αγορά – στόχο.
Με βάση τα παραπάνω, πρόγραμμα τουριστικής προβολής της ΠΝΑ το 2023 θα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες δράσεων:
Διαφημιστικές καμπάνιες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα
Η ΠΝΑ όχι μόνο θα διατηρήσει, αλλά και θα ενισχύσει την παρουσία της στις τουριστικές αγορές κυρίως μέσα από online διαφημιστικές καμπάνιες, αφού αυτή η μορφή διαθέτει όχι μόνο εργαλεία μέτρησης και παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, αλλά κυρίως δίνει τη δυνατότητα πλήρους ευελιξίας τόσο σε σχέση με την περίοδο υλοποίησης όσο και με την κατανομή της δαπάνης μεταξύ αγορών.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι:
Η αύξηση της ζήτησης για τα νησιά της ΠΝΑ από τις ΗΠΑ το 2022 επιβάλλει την αύξηση της παρουσίας της ΠΝΑ στη συγκεκριμένη αγορά.
Θα υπάρξει πρόβλεψη για καμπάνια διαφήμισης, αλλά και γενικότερης προώθησης του εξαιρετικά σημαντικού έργου Rhodes CoLab, αλλά και των εξίσου σημαντικών έργων που αποτελούν μέρος του Κόμβου Αειφορίας & Καινοτομίας Νοτίου Αιγαίου (Astybus, Tilos Just Go Zero, Chalki GR-eco island, Naxos Smart Island, Syros Aegean Innovation Center).
Θα υπάρχει πρόβλεψη για προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της ΠΝΑ σε εθνικής εμβέλειας μέσα ενημέρωσης αφού η ελληνική αγορά αποτελεί παραδοσιακά μια εκ των σημαντικών αγορών στόχους της ΠΝΑ.
Συνέργειες προώθησης με tour operators και αεροπορικές εταιρείες
Η ΠΝΑ θα ενδυναμώσει τις συνέργειες προώθησης με σημαντικούς tour operators και αεροπορικές εταιρείες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εισερχόμενη τουριστική κίνηση προς τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου.
Πιο συγκεκριμένα, η ενδυνάμωση αυτή θα επιτευχθεί με αύξηση – σε σχέση με το 2022 – τόσο του αριθμό των tour operators με τους οποίους θα συνεργασθεί με στόχο την προώθηση των νησιών όσο και τις γεωγραφικές αγορές που θα καλύψουν αυτές οι συνεργασίες, ενώ προβλέπονται και δράσεις για άνοιγμα γεωγραφικών αγορών εκτός της Ευρώπης.
Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις
Υπό το πρίσμα της επαναξιολόγησης που κάνουν διεθνώς οι προορισμοί σε σχέση με το μίγμα των δράσεων προώθησης τους και κυρίως ως προς την αποτελεσματικότητα των τουριστικών εκθέσεων, η ΠΝΑ θα συνεχίζει και το 2023 την παρουσία της σε επιλεγμένες τουριστικές εκθέσεις μέσω συμμετοχής της εντός των περιπτέρων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
Ο κατάλογος των εκθέσεων που η ΠΝΑ θα συμμετάσχει, θα οριστικοποιηθεί ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που θα επικρατούν, αλλά και τυχόν πρόσθετες ανάγκες που θα προκύψουν εντός του 2023.
Συμμετοχή / διοργάνωση road shows, workshops, ειδικών εκδηλώσεων
Σε χώρες που θα κριθεί απαραίτητο, η ΠΝΑ θα διοργανώσει ειδικές θεματικές εκδηλώσεις ώστε να ενισχύσει την εικόνα των νησιών, αλλά και να συσφίξει περαιτέρω τις σχέσεις της με τους κύριους συνεργάτες της.
Αναλόγως του σκοπού και των στόχων της κάθε εκδήλωσης, αυτές θα έχουν τη μορφή είτε B2C roadshows, είτε Β2Β workshops με tour operators ή /και travel agents, είτε και ειδικές εκδηλώσεις – συναντήσεις με στρατηγικές σημασίας συνεργάτες.
Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών θα αξιολογηθούν δράσεις σε επιλεγμένες κύριες ευρωπαϊκές αγορές, καθώς και τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή.
Κοινωνικά μέσα
Η ΠΝΑ θεωρεί αναγκαία τη συνέχεια και το 2023 της διευρυμένης παρουσίας της στα κοινωνικά μέσα και ειδικότερα στο Instagram, το Facebook και το Tik Tok.
Φιλοξενίες
Η ΠΝΑ επενδύει σταθερά σε δράσεις εξωστρέφειας και όπως κάθε χρόνο θα υλοποιήσει μια σειρά από φιλοξενίες αλλοδαπών και Ελλήνων οι οποίοι έχουν από την ιδιότητα τους τη δυνατότητα να συμβάλουν ενεργά στην προώθηση των νησιών ως τουριστικών προορισμών.
Παραγωγή υλικού
H ΠΝΑ οφείλει να ανανεώνει συνεχώς το σύνολο του διαθέσιμου οπτικοακουστικού υλικού της και συγκεκριμένα:
Διαφημιστικά videos
Ψηφιακά banners & φωτογραφικό υλικό
Έντυπο υλικό προώθησης
Μακέτες διαφημιστικών καταχωρήσεων
Αναμνηστικά προωθητικά προϊόντα & δώρα.

