Η Πάρος έχει τη δυνατότητα να γίνει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς των Κυκλάδων: Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της νέας έρευνας της Panadvert, που αποκάλυψε τις εξελίξεις στο τουριστικό τοπίο της Πάρου το 2024, με επίκεντρο τις τάσεις στη ζήτηση, τις κορυφαίες αγορές, τους πρωταγωνιστές της φιλοξενίας και τη δυναμική του ανταγωνισμού σε ψηφιακό επίπεδο.
Σύμφωνα με την έρευνα, η Πάρος κατέγραψε συνολική αύξηση 5,7% στη ζήτηση ανά ξενοδοχείο για το 2024, παρότι ο συνολικός όγκος αναζητήσεων κινήθηκε σε παρόμοια επίπεδα με το 2023, όπως προέκυψε από την ανάλυση πάνω από 243.000 αναζητήσεων στη Google και δεδομένων αναζήτησης από τις μηχανές κρατήσεων 259 ξενοδοχείων του νησιού.
Παράλληλα, η έρευνα έδειξε μια έντονη στροφή προς κρατήσεις τελευταίας στιγμής, καθώς οι επισκέπτες αναζήτησαν διαμονή πιο κοντά στις ημερομηνίες ταξιδιού τους, με την υψηλότερη ζήτηση να παρατηρείται τον Ιούλιο για αφίξεις εντός Αυγούστου.
Σημαντικές μεταβολές καταγράφηκαν και στις διεθνείς αγορές που στηρίζουν την Πάρο.
Η αγορά της Τουρκίας, η οποία δεν βρισκόταν καν στις top 10 αγορές του νησιού το 2023, παρουσίασε εντυπωσιακή άνοδο, ανερχόμενη στην 6η θέση, με αύξηση σχεδόν 40 φορές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Παράλληλα, οι Ηνωμένες Πολιτείες κατέγραψαν αύξηση 15,4%, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των long-haul ταξιδιωτών στην ελληνική νησιωτική αγορά.
Αντίθετα, παρατηρήθηκε μείωση από παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές όπως η Βρετανία (-13,7%), η Γαλλία (-10,7%), η Γερμανία (-18,1%) και η Ελβετία (-15,3%).
Οι Έλληνες εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό ποσοστό των επισκεπτών, όμως η ζήτηση από την εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά 3,5%, γεγονός που ίσως αντανακλά τη στροφή προς εναλλακτικούς τύπους διαμονής, όπως βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Η μελέτη ανέδειξε, επίσης, τους κορυφαίους «παίκτες» της φιλοξενίας στην Πάρο για το 2024.
Πρώτο στη λίστα βρίσκεται το Parian Boutique Hotel, με μερίδιο 29,9% – τριπλάσιο από το δεύτερο ξενοδοχείο, το Cove Paros (10,2%).
Η συνολική λίστα διαμορφώθηκε ως εξής:
1. Parian Boutique Hotel
2. Cove Paros
3. Cosme, A Luxury Collection Resort, Paros
4. Yria Island Boutique Hotel & Spa
5. Paros Bay
6. Parocks Luxury Hotel & Spa
7. Paros Agnanti Resort & Spa
8. Mr And Mrs White Paros
9. Saint Andrea Seaside Resort – Adults Only
10. Parilio, A Member Of Design Hotels
Ωστόσο, η μελέτη επισημαίνει και προκλήσεις: Παρά τη γενική ζήτηση, ο ανταγωνισμός αυξάνεται με την είσοδο περισσότερων καταλυμάτων στην αγορά, γεγονός που εντείνει την ανάγκη για ισχυρό branding, στρατηγική τοποθέτηση και ολοκληρωμένη ψηφιακή παρουσία.
Η ανάλυση, τέλος, σχεδόν 50.000 σχολίων επισκεπτών αποκάλυψε ότι οι τομείς με τις υψηλότερες βαθμολογίες είναι το προσωπικό (9.44), η τοποθεσία (9.18) και η καθαριότητα (9.15), ενώ το WiFi (8.67), οι εγκαταστάσεις (8.78) και η αίσθηση value-for-money (8.8) συγκεντρώνουν τις χαμηλότερες βαθμολογίες, αν και παραμένουν σε αποδεκτά επίπεδα.
Όπως σημείωσε ο Σταμάτης Γεωργόπουλος, Data Analyst της Panadvert:
«Στην Πάρο βλέπουμε ξεκάθαρα το potential να γίνει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς των Κυκλάδων. Σε αυτό το πλαίσιο, εντοπίσαμε ευκαιρίες βελτίωσης στη χρήση των social media, στη δημιουργία premium περιεχομένου και στην αξιοποίηση του digital advertising σε χρονικά σημεία υψηλής απόδοσης, όπως ο Φεβρουάριος, που παρουσίασε υψηλότερα conversion rates, πριν ο ανταγωνισμός κορεστεί από αναζητήσεις χωρίς αγοραστική πρόθεση».
Διαβάστε την πλήρη ανάλυση της Panadvert για την Πάρο ΕΔΩ.