Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2025

Πραγματοποιήθηκε σε Αθήνα και Κρήτη η Παγκόσμια Συνάντηση Τουριστικών Γραφείων μελών της WTAAA

Ολοκληρώθηκε χθες (11/11/2024), η 1η Παγκόσμια Συνάντηση Τουριστικών Γραφείων μελών της WTAAA (World Travel Agents’ Associations Alliance), που ξεκίνησε στις 6 Νοεμβρίου, σε Αθήνα και Κρήτη, με βασικό στόχο να αναδειχθούν νέοι τρόποι προώθησης της Ελλάδας στις μεγαλύτερες διεθνείς αγορές ως κορυφαίου προορισμού για οργανωμένα ταξίδια και θέτοντας το στίγμα για μια πιο αποτελεσματική λειτουργία της αγοράς των διεθνών ταξιδιωτικών γραφείων σε όφελος του ελληνικού τουρισμού.

 

 

Συντονιστές της διοργάνωσης ήταν η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA) και ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ).

Στις εργασίες της WTAAA στην Αθήνα, οι οποίες διεξήχθησαν στο Plaza Resort Hotel στην Ανάβυσσο, συμμετείχαν δεκάδες σύνεδροι, μέλη των Προεδρείων των Συνδέσμων – Μελών της WTAAA, οι οποίοι εκπροσώπησαν την παγκόσμια αγορά διακίνησης τουρισμού και είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή όχι απλά με τον κλάδο των ελληνικών τουριστικών γραφείων, αλλά και με εκπροσώπους του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Περιφερειών και οργανισμών τουριστικής προβολής της Ελλάδας.

Στο πλαίσιο ανοικτής συνεδρίασης της διοργάνωσης στην Αθήνα, ομιλίες προς τους συνέδρους απηύθυναν η Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης, Οργάνωσης και Προβολής του ΕΟΤ Σοφία Λαζαρίδου, η υπεύθυνη για θέματα Γαστρονομίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου Βάσια Παπαηλία, ως αντικαταστάτρια του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, ο υπεύθυνος μάρκετινγκ του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Γρηγόρης Τούλιας και η business development manager της ΕΑΤΑ Μαρία Παπαδοπούλου.

Βασικός στόχος της Ελλάδας είναι να αποτελέσει κορυφαίο προορισμό διακοπών και να κάμψει την εποχικότητα, με διάχυση των επισκεπτών της σε όλη την επικράτεια, προώθηση των εναλλακτικών εμπειριών και μορφών τουρισμού και ενίσχυση των παραδοσιακών αγορών και ανάπτυξη νέων, υπογράμμισε σε ειδική παρουσίαση που πραγματοποίησε για τον ΕΟΤ, η κα Λαζαρίδου.

H κα Λαζαρίδου αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του ΕΟΤ για την προώθηση, προβολή και επέκταση της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα. Ειδικότερα, την τελευταία πενταετία ο ΕΟΤ δαπάνησε 39,9 εκατ. ευρώ για σκοπούς προβολής σε 350 μέσα, σε 37 αγορές από όλο τον κόσμο, εκ των οποίων 2 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν σε καμπάνια προώθησης των πέντε νησιών που επλήγησαν από τη μεταναστευτική κρίση.

Επιπλέον, την περίοδο 2019 – 2024 ο Οργανισμός δαπάνησε 41,6 εκατ. ευρώ σε συνδιαφήμιση με 160 συνεργάτες του σε 35 αγορές, με στόχο την επέκταση της σεζόν.

Στο πλαίσιο αυτό, την τελευταία διετία δαπανήθηκαν 11 εκατ. ευρώ για 12μηνα προγράμματα συνδιαφήμισης με 10 αερομεταφορείς.

Τις μεγάλες προοπτικές των νησιών του Νοτίου Αιγαίου στον τουρισμό ανέδειξε από την πλευρά της η κα Παπαηλία.

Όπως είπε, τα νησιά είναι ιδανικά για ποιοτικό τουρισμό δεδομένου ότι το 25% των ξενοδοχείων ανήκουν στην κατηγορία 5 και 4 αστέρων, ενώ στην περίπτωση της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Ρόδου και της Κω τα πεντάστερα ξενοδοχεία έχουν μερίδιο 60%.

Αφού παρουσίασε τα ειδικά χαρακτηριστικά των νησιών, απηύθυνε κάλεσμα για αναβάθμιση της συνεργασίας με την Περιφέρεια με νέους τρόπους για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού και πρότεινε τη διοργάνωση μελλοντικού ετήσιου συνεδρίου του WTAAA σε κάποιο από τα νησιά του Ν. Αιγαίου.

Το όραμα του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης να γίνει η πόλη ιδανικός city break προορισμός για όλο το χρόνο, παρουσίασε ο κ. Τούλιας.

Μάλιστα, μέσα από τις επαφές στο πλαίσιο της διοργάνωσης, έγινε γνωστό ότι Αμερικανοί ταξιδιώτες κρουαζιέρας έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον, η κα Παπαδοπούλου έκανε αναφορά στην ολιστική προσέγγιση στο μάρκετινγκ προορισμού που εφαρμόζει η ΕΑΤΑ για την Αθήνα ως προορισμό για διακοπές, για city break, για MICE και για ψηφιακούς νομάδες, με πυλώνες το δυναμικό branding, τις καινοτόμες πρωτοβουλίες και τις στρατηγικές συνεργασίες.

Στη Συνάντηση εκλήθη και ο πρώην υπουργός Τουρισμού και υποψήφιος για τη θέση του Γενικού Γραμματέα στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (WTO) Χάρης Θεοχάρης. Πολλοί από τους συνέδρους τον γνώριζαν ήδη από τις ημέρες της υπουργικής του θητείας.

Ο κ. Θεοχάρης έκανε αναφορά στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια ο διεθνής τουρισμός και υπογράμμισε την ανάγκη για μεγαλύτερη εξωστρέφεια στον κλάδο. Όπως είπε, ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια έχει κλειστεί στον εαυτό του και οι συζητήσεις γι’ αυτόν γίνονται σε κλειστό κύκλο μετόχων, επισημαίνοντας την ανάγκη για επαφές με τους επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι διαμορφώνουν την αγορά.

«Χρειάζεται να έρθουμε κοντά, για να σας βοηθήσουμε να αναπτυχθεί ο τουρισμός σύμφωνα με τις αρχές των Ηνωμένων Εθνών», είπε, και ζήτησε τη στήριξη όλων στην υποψηφιότητά του στο WTO.

Τέλος, παρουσιάστηκε το νέο πρόγραμμα διαδικτυακής πιστοποίησης ταξιδιωτικών πρακτόρων για ελληνικούς προορισμούς, Greece Destinations Experts Program, το οποίο, όπως έκριναν οι σύνεδροι, μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τους τουριστικούς πράκτορες από όλο τον κόσμο που διοργανώνουν οργανωμένα ταξίδια στη χώρα μας, οι οποίοι θα μπορέσουν με αυτό να εμπλουτίσουν το τουριστικό τους προϊόν και να είναι βέβαιοι για την αυθεντικότητα των υπηρεσιών και των πληροφοριών που ενσωματώνουν σε αυτό.

Οι χορηγοί και υποστηρικτές της διοργάνωσης ήτα οι: ΕΟΤ, Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Aegean Airlines, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Eταιρεία Aνάπτυξης και Tουριστικής Προβολής Αθηνών, Οργανισμός Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης.

Από τις 9 Νοεμβρίου, η 1η Παγκόσμια Συνάντηση Τουριστικών Γραφείων – WTAAA συνεχίστηκε στην Κρήτη, σε πιο χαλαρή ατμόσφαιρα, όπου οι σύνεδροι επισκέφθηκαν το Ηράκλειο και το Ρέθυμνο και απόλαυσαν την παραδοσιακή κρητική φιλοξενία και τα ξεχωριστά εδέσματα και ποτά του νησιού.