Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Μέσω διαδικτύου το 25% των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της Ευρώπης

BOOK-ONLINE

Σύμφωνα με την «Ευρωπαϊκή Μελέτη Ξενοδοχειακών Υπηρεσιών 2014», ποσοστό 25% των συνολικών διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία ευρωπαϊκών χωρών γίνεται μέσω διαδικτυακών μεσαζόντων, On Line Tour Agents και Global Distribution Systems.
Ωστόσο αναξιοποίητες είναι ακόμα οι δυνατότητες που δίνει το διαδίκτυο και η κινητή τηλεφωνία στη διάθεση ξενοδοχειακών υπηρεσιών, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά μονάδες χαμηλών κατηγοριών, καθώς σχεδόν τα μισά από τα ξενοδοχεία (46%) δεν γνωρίζουν τις δυνατότητες ένταξης σε μηχανές ταξιδιωτικού meta-search, ενώ ένα στα πέντε ξενοδοχεία αν και τις γνωρίζει, δεν εντοπίζει επιχειρηματικό ενδιαφέρον.
Την ίδια ώρα, μόνο ένα στα δύο ξενοδοχεία χρησιμοποιεί κανάλια κρατήσεων μέσω κινητής τηλεφωνίας. Η αναλογία των ξενοδοχείων που δεν έχουν στρατηγική διάθεσης των υπηρεσιών τους μέσω κινητού είναι υψηλότερη στα ξενοδοχεία 1 έως 3 αστέρων, σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων.
Η διαδικτυακή διάθεση ξενοδοχειακών υπηρεσιών αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή βιομηχανία. Κατά μέσο όρο εκτιμάται ότι το 2013 πάνω από μία στις πέντε διανυκτερεύσεις πραγματοποιήθηκε από διαδικτυακούς tour operators, κυρίως μέσω της Priceline (booking.com, Agoda), Expedia (hotels.com, Venere) και HRS (hotel.de, Tiscover), οι οποίοι στο σύνολό τους αντιπροσωπεύουν περίπου το 90% της συγκεκριμένης αγοράς.
Αν και περισσότερες από πέντε στις δέκα διανυκτερεύσεις πραγματοποιούνται μέσω απευθείας κρατήσεων μεταξύ των επισκεπτών και των ξενοδοχείων, οι παραδοσιακοί μεσάζοντες (π.χ. ταξιδιωτικό γραφείο, τουριστικός πράκτορας) παράγουν το 16,5% των διανυκτερεύσεων.
Η μελέτη με τίτλο «Η άνοδος των διαδικτυακών μεσαζόντων» πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της HOTREC (Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Επιχειρήσεων Ξενοδοχίας, Εστίασης και Καφέ). Η έρευνα διεξάχθηκε μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2014, από 26 ευρωπαϊκές Ξενοδοχειακές Ενώσεις, υπό το συντονισμό της HOTREC, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τουρισμού του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών Δυτικής Ελβετίας Valais (HES-SO Valais). Τα αποτελέσματα βασίζονται στις απαντήσεις 2.298 μεμονωμένων ξενοδοχείων και στα συμπληρωματικά στοιχεία από πέντε ξενοδοχειακές αλυσίδες στη Γερμανία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου 600 ξενοδοχεία.

Πηγή: www.tovima.gr

Ολόκληρο το άρθρο της Χριστίνας Πουτέτση:
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=619151

Share Post