Το τρίπτυχο «Νησιά – Ήλιος – Θάλασσα», παραμένει το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Αυτό ήταν το κεντρικό συμπέρασμα της παρουσίασης της μελέτης που εκπόνησαν για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίοτ, οι Γ. Φώτης και Γ. Πετρόπουλος κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη.
Επιπλέον, αποδείχτηκε πως η Ελλάδα παραμένει ανάμεσα στους τρεις πιο δημοφιλείς προορισμούς στη Μεσόγειο, με μεγάλους «αντιπάλους» την Ισπανία και την Ιταλία – παρά την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού.
Στην εισήγησή του ο περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος τόνισε τα εξής: «Στις πιο δύσκολες περιόδους και προκλήσεις, πας με το καλύτερο δυνατό σχέδιο. Καταλήξαμε σε μια ομάδα με συνεργάτες όπως ο κ. Πετρόπουλος και ο κ. Φώτης τους οποίους ευχαριστώ για την καλή δουλειά που έχουν κάνει. Επιπλέον θέλω να ευχαριστήσω όλους τους τοπικούς φορείς που ενέκριναν τη μελέτη αυτή και είμαστε στο ευχάριστο σημείο να προχωράμε σε μία καμπάνια με Media Plan και έχει γίνει η σχετική προετοιμασία».
Ο κ. Φώτης στην τοποθέτησή του υπογράμμισε τα εξής:
«Η εντολή από την Περιφέρεια ήταν σαφέστατη. Να χρησιμοποιήσουμε τις μεθόδους που υπάρχουν ώστε να αξιοποιήσουμε τους διαθέσιμους πόρους για τη διαφημιστική καμπάνια και να χρησιμοποιήσουμε ό,τι είναι διαθέσιμο γι αυτό».
Όπως ανέφερε, η καμπάνια αυτή, θα φτάσει μέχρι τον Ιούνιο του 2022. Κατ’ αρχήν υπάρχουν σχεδιασμένες δράσεις από την Περιφέρεια άνω του 1 εκατ. ευρώ τα οποία θα αξιοποιηθούν.
Η μελέτη αυτή βασίζεται σε κάποια μοντέλα βάσει των οποίων οι δυνητικοί πελάτες – ταξιδιώτες αποφασίζουν να ταξιδέψουν σε Κυκλάδες – Δωδεκάνησα.
«Λάβαμε υπόψη μας μια σειρά από κρίσιμες παραμέτρους και προσδιορίσαμε με ακρίβεια το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε. Εάν και εφόσον θα κάνει διακοπές ο πελάτης, πόσο κοντά θα είναι οι διακοπές του επισκέπτη μας, με ποιο μέσο θα ταξιδέψει και σε ποιον προορισμό θα πάει. Έτσι θα μπορέσουμε να περιγράψουμε με σαφήνεια τους ανθρώπους που θα έρθουν», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Ο κ. Πετρόπουλος είπε ότι:
«Παίρναμε στοιχεία σε καθημερινή βάση για την πορεία της πανδημίας και πώς επηρέαζαν τις βασικές αγορές. Θέλαμε να μελετήσουμε πώς θα αλλάξει το επιχειρησιακό μοντέλο των tour operators και των ταξιδιωτών. Αναλύσαμε τις προθέσεις και τα μέτρα της Περιφέρειας και με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να συλλέγουμε πληροφορίες και ποιο θα είναι το αντίκτυπο από τα μέτρα που έχουν ληφθεί. Καταλάβαμε ότι πρέπει να τρέξουμε και μια έρευνα που θα ανέλυε το συναίσθημα των αγορών και επιλέξαμε 12 αγορές. Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι μέσα στους τρεις βασικούς προορισμούς που επιλέγουν οι ταξιδιώτες, ενώ παρέμειναν η Ισπανία και η Ιταλία.
Συνεπώς το brand name των δύο αυτών χωρών παραμένει ισχυρό παρά την πανδημία -άρα έχουμε να ανταγωνιστούμε αυτές τις χώρες της Μεσογείου. Επίσης, διαθέτουν πάρα πολύ μεγάλα κονδύλια (πολλών εκατομμυρίων ευρώ συν πολλά εκατομμύρια ευρώ για τις αεροπορικές εταιρείες) τρέχουν πολλά πρότζεκτς και επενδύσεις σε αυτές τις δύο χώρες -ενώ στην Ελλάδα έχουμε ένα πολύ σκληρό, γραφειοκρατικό πλαίσιο για το τουριστικό προϊόν μας.
Ωστόσο η Περιφέρεια και τα νησιά είναι οι αγαπημένοι προορισμοί των ταξιδιωτών και αναζητήσαμε ποιοι είναι αυτοί οι δυνητικοί επισκέπτες. Όπως προέκυψε θέλουν να ταξιδέψουν για τον «Ήλιο και τη Θάλασσα». Άρα η Περιφέρεια έχει το πλεονέκτημα που λέγεται «Νησιά – Ήλιος – Θάλασσα».
Πηγή: www.dimokratiki.gr

