Η αλματώδης ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα (αύξηση επιβατικής κίνησης 151% την περίοδο 2002 – 2012), αλλά και η μαζική είσοδος στην αγορά γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων μήκους άνω των 300 μ. κατέστησαν επιτακτική ανάγκη την κατασκευή νέων υποδομών για μεγάλα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά.
Σε διαφορετική περίπτωση ο Πειραιάς δεν θα κατάφερνε να εξελιχθεί σε λιμάνι – αφετηρία κρουαζιέρας (home port) και θα παρέμενε περιφερειακό λιμάνι διέλευσης (transit) των κρουαζιερόπλοιων.
Στο πλαίσιο αυτό υλοποιείται το έργο κατασκευής Διεθνούς Σταθμού Επιβατών κρουαζιέρας προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται κατά 95% από την Ε.Ε.
Τα έργα συνδέονται με τις εξελίξεις στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας, καθώς οι μεγάλες εταιρείες αναζητούν νέες αγορές για τα νεότευκτα, υπερμεγέθη πλοία τους. Μια παγκόσμια αγορά όπου ο αμερικανικός όμιλος Carnival διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο ελέγχοντας σχεδόν τη μισή (μερίδιο 45,5% το 2013) μέσω των δέκα εταιρειών κρουαζιερόπλοιων που του ανήκουν.
Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, το 2015 υπολογίζεται ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας θα φθάσουν τα 23 εκατ. και ο παγκόσμιος στόλος κρουαζιερόπλοιων στα 421 (ανοιχτής θάλασσας και ποταμόπλοια). Ταυτόχρονα, οι εταιρείες του χώρου έχουν επενδύσει 4 δισ. δολάρια για τη ναυπήγηση 22 νέων πλοίων (έξι ανοιχτής θάλασσας και 16 ποταμόπλοια), δυναμικότητας 22.000 κλινών τα οποία θα εισέλθουν στην αγορά μέχρι το 2020.
Η Ανατολική Μεσόγειος είναι ένα από τα “φιλέτα” (ίσως το μεγαλύτερο) της Μεσογείου, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 19,5%. Αδιαφιλονίκητη “βασίλισσα” της παγκόσμιας κρουαζιέρας παραμένει η Καραϊβική με 35,5%.
Πηγή: www.euro2day.gr
Φωτογραφία: www.carnival.com
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Παναγιώτη Υφαντή στο euro2day.gr

