Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίων που έμεινε «κολλημένο» από το Σεπτέμβριο του 2016, βάζοντας «φρένο» στις επενδύσεις, βρίσκεται στο στάδιο των υπογραφών από τους συναρμόδιους υπουργούς και πρόκειται να φτάσει στη Βουλή ακόμη και μέσα στην εβδομάδα, με στόχο να πετάξουν από το 2019 τα υδροπλάνα.
Όπως αποδείχθηκε από την πραγματικότητα, τα υδροπλάνα παρέμειναν καθηλωμένα, καθώς το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 4146/2013) δεν ευνόησε την απογείωση της δραστηριότητας, λόγω της γραφειοκρατίας, κυρίως στο επίπεδο των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, των δικαστικών εμπλοκών, αλλά και των πιέσεων ανταγωνιστικών κλάδων.
Έτσι, από τις 25 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί, μόλις τρία υδατοδρόμια έχουν μέχρι σήμερα αδειοδοτηθεί, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα.
Μία από τις βασικές αλλαγές, σε σχέση με το υφιστάμενο πλαίσιο, έγκειται στο γεγονός ότι άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου χορηγείται μόνο σε δημόσιο φορέα (νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α’ ή Β’ βαθμού, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών κατέχει το Δημόσιο ή δημόσιος φορέας). Το Δημόσιο δύναται επίσης να ιδρύει και να λειτουργεί υδατοδρόμια, είτε στο όνομά του είτε σε συνιστώμενα για το σκοπό αυτό νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, στα οποία κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ της Όλγας Κλώντζα στο tovima.gr.