Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025

IOANNINA OLD. NEW. YOU: Το νέο brand name των Ιωαννίνων

 

 

Το επιχειρησιακό σχέδιο για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προορισμού «Ιωάννινα» στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με ορίζοντα ως το 2019, παρουσιάστηκε την Παρασκευή.

«IOANNINA OLD. NEW. YOU», είναι το νέο brand name της πόλης, που αναδεικνύει το ιστορικό της παρελθόν, επενδύει στο δυναμικό της παρόν και συνδυάζει τη φιλικότητα και τον ανθρωποκεντρικό της χαρακτήρα.

 

 

Η νέα στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων, προέκυψε μέσα από τη συνεργασία του Δήμου Ιωαννιτών, της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων και του Επιμελητηρίου, που αποφάσισαν από κοινού να αναδείξουν την περιοχή ως πόλο έλξης, με στόχο να αυξήσουν τα μερίδιά της στην εγχώρια και κυρίως στη διεθνή τουριστική αγορά, αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της μέσα από επαγγελματικό σχεδιασμό και προγραμματισμό.

Το επιχειρησιακό σχέδιο εκπονήθηκε έπειτα από μελέτη που διενεργήθηκε από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες και επαγγελματίες του κλάδου. Καταξιωμένες εταιρίες στον τομέα της τουριστικής προβολής όπως οι Tourism Plus, Colibri AE, ARTION Conferences & Events, GBR Consulting, επιλέχτηκαν σε συνεργασία τόσο με την ειδική επιτροπή που συγκροτήθηκε αποτελούμενη από εκπροσώπους των τριών εμπλεκόμενων φορέων, όσο και τη συνεργασία πεντάστερων ξενοδοχείων της πόλης και μεγάλων τοπικών επιχειρήσεων και οργανισμών.

Οι αγορές – στόχοι που έχουν καθοριστεί για το 2016 είναι: Γερμανία, Βέλγιο, Τουρκία, Γαλλία, Ιταλία και Ελλάδα.

 

 

Στην προκαταρκτική συζήτηση που έχει γίνει για τα επόμενα έτη, έχουν επιλεγεί οι αγορές των Βαλκανικών χωρών, της Ρωσίας, του Ισραήλ, της Κύπρου, αλλά και των ανερχόμενων αγορών της Κίνας, της Ινδίας και της Ιαπωνίας.

Η προσέλκυση νέων δυνητικών επισκεπτών από τις ανωτέρω αγορές θα γίνει βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αυτών, αλλά και του προφίλ των τουριστών από κάθε χώρα ξεχωριστά, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες μορφές τουρισμού (οινοτουρισμός, 50+, αναψυχής, γαστρονομικός, πολιτιστικός, luxury, συνεδριακός, εκπαιδευτικός, εναλλακτικός & οικολογικός).

Με ορίζοντας τετραετίας το ολοκληρωμένο ρεαλιστικό πρόγραμμα δράσεων περιλαμβάνει:

1. Branding & Web/Social Media Strategy & Presence
Το σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη διαχείριση των κατωτέρω ενεργειών αναλαμβάνει η εταιρία Colibri AE (www.colibri.gr), με επικεφαλής τον Creative Director & Copywriter, Χρήστο Χέλμη.

Ειδικότερα, περιλαμβάνει τις εξής επιμέρους ενέργειες:
– Επιλογή και διατύπωση Βrand name και λογότυπου για το τουριστικό προϊόν των Ιωαννίνων.
– Η επιλογή του brand name & του tagline (βασικού μηνύματος) έγινε βάσει τεκμηριωμένης πρότασης.
– Παραγωγή – συγκέντρωση – επεξεργασία υλικού τουριστικής προβολής.
– Ανασχεδιασμός, δημιουργία και διαχείριση του website των Ιωαννίνων, www.travelioannina.com
– SEO (Search Engine Optimization) on page/off page. Για την καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης σε keywords που ενδιαφέρουν και θα μπορούσαν να φέρουν δυνητικούς επισκέπτες. Διαμόρφωση κειμένων ώστε να περιλαμβάνουν τα συγκεκριμένα keywords.
– Social Media & e-Μarketing
– Σχεδιασμός online στρατηγικής για τις αγορές – στόχους.
– Διαχείριση περιεχομένου & στρατηγική κυρίως στο Facebook.
– Διαφημίσεις και καμπάνιες στο Google.
– Δημιουργία και αποστολή μηνιαίου newsletter.

2. Destination Management/Promotion & Campaigns
Η δράση αυτή αποσκοπεί στη συνολική διαχείριση του προορισμού, με στόχο τη βελτίωση της αναγνωρισιμότητας των Ιωαννίνων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και τη διαμόρφωση ενιαίας τουριστικής ταυτότητας που θα οδηγήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας.

H υλοποίηση της δράσης αυτής θα πραγματοποιηθεί μέσω της συμμετοχής σε τουριστικές εκθέσεις, της οργάνωσης επιχειρηματικών αποστολών, παρουσιάσεων και συνεντεύξεων Τύπου, ταξιδιών εξοικείωσης τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων από την Ελλάδα και την αλλοδαπή.

Το σχεδιασμό και την εφαρμογή της συγκεκριμένης δράσης αναλαμβάνει η εταιρία Tourism Plus (www.tourismplus.travel) με επικεφαλής τον CEO/Marketing Strategist αυτής, Νίκο Σαπουντζή.

3. Growth Strategy of Ioannina as a MICE Destination
Τη συνεδριακή προβολή του προορισμού των Ιωαννίνων θα αναλάβει η εταιρία ARTION Conferences & Events (www.artion.com.gr), την οποία διευθύνει η Δέσποινα Αμαραντίδου, managing Director.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο της ARTION θα επικεντρωθεί στα εξής:
– Έρευνα για διεθνείς διεκδικήσεις: Κατ’ ελάχιστο προσκόμιση 50 τίτλων συνεδρίων για κάθε έτος, που θα μπορούσαν να διεκδικηθούν εν δυνάμει για την πόλη των Ιωαννίνων
– Προβολή της πόλης ως συνεδριακού προορισμού στις συνεδριακές εκθέσεις EIBTM Βαρκελώνης & IMEX Φρανκφούρτης.

4. Benchmarking & Customer Satisfaction Surveys
O σχεδιασμός και η υλοποίηση των ανωτέρω ενεργειών θα πραγματοποιηθεί από την GBR consulting (www.gbrconsulting.gr), η οποία εκπροσωπείται από τον Stefan Merkenhof, managing consultant και αναλύονται ως εξής:
– Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Ιωαννίνων.
– Υπηρεσίες μηνιαίου Benchmarking για τα ξενοδοχεία που θα ενδιαφερθούν να συμμετέχουν στην έρευνα.
– Υπηρεσίες Διεθνούς Benchmarking σε μηνιαία βάση. Ενδεικτικά προτείνουμε βάσει των διαθέσιμων στοιχείων που έχουμε να κάνουμε το Benchmarking με τις εξής πόλεις: Βαρσοβία, Σόφια, Αγία Πετρούπολη, Βουκουρέστι, Μπρατισλάβα, Γλασκόβη, Μπέρμιγχαμ, Σάλτσμπουργκ, Λιθουανία.

Για το μηνιαίο Benchmarking των Ιωαννίνων, αλλά και για τη σύγκριση της πόλης σε διεθνές επίπεδο, θα ζητηθούν τα ακόλουθα δεδομένα:
– Πληρότητα
– Aπόδοσης (Μέση Τιμή Δωματίου (ARR)
– Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR)
– Διανυκτερεύσεις ανά εθνικότητα