Η Ευρωπαϊκή και η Κινεζική κυβέρνηση και ηγέτες επιχειρήσεων καλωσόρισαν το Έτος Τουρισμού ΕΕ – Κίνας 2018 (2018 EU – China Tourism Year) στη Βενετία στις 19 Ιανουαρίου, ξεκινώντας ένα πρόγραμμα που επεκτείνει την επωφελή συνεργασία μεταξύ Κίνας και Ευρωπαϊκής Ένωσης και διερευνούν νέες πρωτοβουλίες προκειμένου να αυξηθεί η ροή των τουριστών και στους δύο προορισμούς.
Το πρόγραμμα του Έτους Τουρισμού ΕΕ-Κίνας, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και λειτουργεί από κορυφαίους Ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς οργανισμούς, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού (ETC), ο οργανισμός με την επωνυμία «Welcome Chinese» και η Ευρωπαϊκή Ένωση Τουρισμού (ETOA).
Έχει σχεδιαστεί για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δικτύωσης και των επαφών μεταξύ σημαντικών Ευρωπαϊκών και Κινεζικών επιχειρήσεων τουρισμού. Θα περιλαμβάνει συζήτηση γύρω από πρακτικές πρωτοβουλίες για την προώθηση λιγότερο γνωστών προορισμών σε Κίνα και Ευρωπαϊκή Ένωση, σχετικά με την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, τη διευκόλυνση της έκδοσης visa και τη βελτίωση των αερομεταφορών.
Η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά τουρισμού στον κόσμο σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, ενώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη από άποψη εξερχόμενου τουρισμού. Οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποίησαν 122 εκατομμύρια ταξίδια προς το εξωτερικό μέσα στο 2016, το ένα πέμπτο του συνόλου του παγκόσμιου τουρισμού. Στο μέλλον, τα μεγαλύτερα εισοδήματα και η μειωμένη γραφειοκρατία θα καθιστούν ιδιαίτερα εύκολο για τη μεσαία τάξη του πληθυσμού της Κίνας να ταξιδεύει. Κατά αντιστοιχία, οι Ευρωπαϊκοί προορισμοί ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά για να τους υποδεχτούν.
Για την Ευρώπη, η Κινεζική εξερχόμενη αγορά προσφέρει πολλές δυνατότητες ανάπτυξης. Το 90% των τουριστών στην Ευρώπη προέρχεται από κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ασία, μόνο το 73% των τουριστών είναι από την Ασία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 75% των τουριστών είναι εγχώριοι ταξιδιώτες.
Από το 2012 η Κίνα κατέχει ηγετική θέση στην αγορά ως το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό.
Το 2016, οι Κινέζοι τουρίστες ξόδεψαν 261 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 12% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Αυτή η πορεία ανάπτυξης κατεγράφη από την Κίνα, το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό παγκοσμίως, αφήνοντας αρκετά πίσω τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γερμανία.
Οι δαπάνες από Κινέζους ταξιδιώτες καλύπτουν περίπου το 23% των τουριστικών εισπράξεων σε διεθνείς προορισμούς, κάτι που ωφελεί σε μεγάλο βαθμό τους προορισμούς.
Το προωθητικό πλάνο του Έτους Τουρισμού ΕΕ – Κίνας 2018 σκοπεύει να καταστήσει την Ευρώπη ως τον καλύτερο προορισμό για τους Κινέζους τουρίστες. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι απαραίτητο να υπάρξει επαρκής εκπαίδευση στις εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη προκειμένου να προσφέρουν καλύτερη φιλοξενία στους Κινέζους επισκέπτες και να κατανοούν πλήρως τις ανάγκες τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε στενή συνεργασία με την Εθνική Διοίκηση Τουρισμού της Κίνας (China National Tourism Administration) ετοιμάζει το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας. Με την ευκαιρία της εκδήλωσης, νέες πρωτοβουλίες θα στοχεύουν στην αυξανόμενη σημασία της Κίνας ως κύριος προορισμός στην Ευρώπη. Οι κύριες προτεραιότητες είναι:
- Να δείξει η ΕΕ τι έχει να προσφέρει στους Κινέζους επισκέπτες υποστηρίζοντας διάφορες πρωτοβουλίες συνεργασίας
- Να διευκολυνθούν οι επιχειρηματικές συναντήσεις
- Να οργανωθούν συναντήσεις μεταξύ επιχειρήσεων και φορείς τουρισμού στις σημαντικότερες εκθέσεις
- Δημιουργία περιεχομένου για video και διανομή
- Επαναπροσδιορισμός διαφημιστικών καμπανιών