Την απαξίωση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας έφερε στην επιφάνεια το περιστατικό που σημειώθηκε πριν από δέκα περίπου ημέρες και οδήγησε σε κλείσιμο το αεροδρόμιο της Μυκόνου για τέσσερις ώρες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρόβλημα στο διάδρομο προσγειώσεων – απογειώσεων του αεροδρομίου της Μυκόνου οφείλεται στο ότι έχει να συντηρηθεί εδώ και δύο χρόνια, όμως η ελλείψη κονδυλίων έχει ως αποτέλεσμα αντί για τις απαραίτητες επισκευές να γίνονται μέχρι σήμερα «μπαλώματα».
Με τη μακροχρόνια ενοικίαση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, η οποία περιλαμβάνει και αναπτυξιακά έργα σε όσα παραχωρηθούν, να παραμένει «στον πάγο» από τη νέα κυβέρνηση, παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε, οι επενδύσεις του Δημοσίου είναι περιορισμένες.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που υποδέχονται μεγάλο όγκο τουριστών κάθε χρόνο παρουσιάζουν αποκαρδιωτική εικόνα.
Το τρίτο μεγαλύτερο σε επιβατική κίνηση αεροδρόμιο, αυτό της Θεσσαλονίκης, μετά της Αθήνας και του Ηρακλείου, αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες του όγκου των επιβατών που διακινεί, λόγω περιορισμένης έκτασης, καθώς εκτιμάται ότι του «λείπουν» περίπου 13.000 έως 23.000 τ.μ. τερματικών σταθμών.
Αδυναμία κάλυψης των αναγκών του εμφανίζει και το αεροδρόμιο των Χανίων. Συγκεκριμένα, ο τερματικός σταθμός και το σημείο στάθμευσης των αεροσκαφών είναι πολύ μικρά και θα πρέπει να επεκταθούν, ενώ πρέπει να αντικατασταθεί και ο πύργος ελέγχου.
Σοβαρότατα προβλήματα παρατηρούνται στο μικρό και ακατάλληλο εδώ και χρόνια αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το οποίο δεν θα παραχωρηθεί σε ιδιωτική εταιρεία, καθώς αναμένεται η κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Με άγνωστο όμως τον ορίζοντα έναρξης και ολοκλήρωσης του αεροδρομίου στο Καστέλι, οι παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» είναι περιορισμένες.
Ελλιπείς κτιριακές εγκαταστάσεις εμφανίζει και το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, ο επιβατικός σταθμός του οποίου δεν ξεπερνάει τα 1.000 τ.μ. Αποτέλεσμα είναι η αναλογία επιβατών και εμβαδού τερματικών σταθμών να είναι δέκα προς ένα.
Μια παγκόσμια πρωτοτυπία παρατηρείται στο αεροδρόμιο «Ιωάννης Καποδίστριας» στην Κέρκυρα, η λειτουργία του οποίου επηρεάζει την κυκλοφορία των οχημάτων. Κάθε απογείωση και προσγείωση αεροσκάφους συνεπάγεται αυτόματη διακοπή της κυκλοφορίας στο δρόμο ο οποίος γειτνιάζει με το διάδρομο απογειώσεων – προσγειώσεων.
Πηγή: www.kathimerini.gr
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Αλεξάνδρα Κασσίμη στο kathimerini.gr

