ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Πολλές ελλείψεις και ταλαιπωρία
Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τον τεράστιο όγκο των τουριστών που επισκέπτονται αεροπορικά την Κρήτη.
Κατά το πρώτο 9μηνο του 2014, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου υποδέχθηκε περίπου 3 εκατ. επιβάτες, ενώ μόνο ο Οκτώβριος βρήκε το αεροδρόμιο με επιπλέον 32.500 επιβάτες σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013.
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι ελλιπείς. Η αίθουσα αφίξεων δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τον όγκο των ταξιδιωτών, ο χώρος του check-in είναι περιορισμένος, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επιβατών που περιμένουν σε ατελείωτες ουρές. Οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών δεν επαρκούν για την κίνηση που εμφανίζει το αεροδρόμιο, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι έχει φτάσει σε επίπεδο κορεσμού, με αποτέλεσμα να μην έχει πλέον περιθώρια αύξησης της κίνησης λόγω περιορισμένης χωρητικότητας.
Πρόσφατα εγκρίθηκε η παραχώρηση κτιριακών εγκαταστάσεων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ώστε να αυξηθεί κατά 2.500 τ.μ. το κτήριο του αεροσταθμού, αλλά και μιας έκτασης 7.000 τ.μ. δίπλα στο αεροδρόμιο προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στενότητας χώρου.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Απουσία τομογράφων, τερματικών σταθμών
Είναι το αεροδρόμιο με τις μεγαλύτερες ανάγκες εκσυγχρονισμού των υποδομών, καθώς περιλαμβάνει περιορισμένης έκτασης εγκαταστάσεις, ενώ είναι το τρίτο μεγαλύτερο σε επιβατική κίνηση μετά από εκείνα της Αθήνας και του Ηρακλείου.
Εκτιμάται ότι απουσιάζουν τουλάχιστον 13.000 – 23.000 τ.μ. εγκαταστάσεων, προκειμένου να ανακουφίσουν τη διέλευση των επιβατών. Έτσι το αεροδρόμιο Μακεδονία αδυνατεί να εξυπηρετήσει τις 168 πτήσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά τους καλοκαιρινούς μήνες και τους 17.000 επιβάτες.
Επιπλέον, η απουσία τομογράφων που πραγματοποιούν τους ελέγχους ασφαλείας των αποσκευών σε κάθε γκισέ check-in αναγκάζει επιβάτες να μεταφέρουν αποσκευές σε άλλα σημεία όπου διατίθενται τα ειδικά μηχανήματα.
Η κατάσταση αναμένεται να γίνει ακόμα χειρότερη όταν ολοκληρωθούν τα έργα επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης, που θα επιτρέψουν την υποδοχή και υπερατλαντικών πτήσεων.
ΚΕΡΚΥΡΑ: Διακοπή κυκλοφορίας σε κάθε απογείωση!
Στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας συναντάει κανείς μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Κάθε απογείωση ή προσγείωση αεροσκάφους συνοδεύεται από διακοπή της οδικής κυκλοφορίας οχημάτων, καθώς ο δρόμος γειτνιάζει με το διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης, ο οποίος δεν διαθέτει τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις από τους διεθνείς οργανισμούς…
ΧΑΝΙΑ: Οι εγκαταστάσεις χρήζουν επέκτασης
Οι εγκαταστάσεις χρήζουν επέκτασης, καθώς δεν επαρκούν να καλύψουν τις υφιστάμενες ανάγκες. Επιπλέον χρήζει επέκτασης το δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών, ενώ είναι αναγκαία η δημιουργία νέου πύργου ελέγχου.
ΚΩΣ: Απουσιάζουν τερματικοί σταθμοί
Πάνω από 2 εκατ. επιβάτες διέρχονται κάθε χρόνο από το αεροδρόμιο «Ιπποκράτης» της Κω. Και εδώ οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι μικρές για να εξυπηρετήσουν τον τεράστιο όγκο των τουριστών, ειδικά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: Μόλις 1.000 τ.μ. ο επιβατικός σταθμός
Στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης ο επιβατικός σταθμός δεν ξεπερνά τα 1.000 τ.μ. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις πρέπει να αναβαθμιστούν και να αυξηθούν θεαματικά – τουλάχιστον κατά τρεις έως τέσσερις φορές.
ΜΥΚΟΝΟΣ: Συνωστισμός στα πέντε γκισέ
Οι ταξιδιώτες που επισκέπτονται αεροπορικά τη Μύκονο «εξυπηρετούνται» από μόλις πέντε γκισέ check-in, στα οποία ο συνωστισμός είναι απερίγραπτος, αν όχι τριτοκοσμικός, καθώς οι ουρές των επιβατών που περιμένουν να ταξιδέψουν φτάνουν μέχρι και εκτός του κτηρίου σε περιόδους αιχμής.
Η τελευταία ανακαίνιση στις κτιριακές εγκαταστάσεις του αεροδρομίου της Μυκόνου έγινε το 2001…
Πηγή: www.kathimerini.gr
Ολόκληρο το άρθρο των Αλεξάνδρα Κασσίμη, Βαγγέλη Μανδραβέλη:
http://www.kathimerini.gr/793440/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/apokratikopoihsh-aerodromiwn-me-21-dis-eyrw

