
Επιβάτες – τουρίστες κυρίως από την Κίνα ενδέχεται να βρει η ελληνική κρουαζιέρα ως αντίβαρο για τους κλυδωνισμούς που προκαλεί στην αγορά το μεταναστευτικό, η γεωπολιτική αστάθεια στην ανατολική Μεσόγειο και η οικονομική κρίση.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία για τους ρυθμούς αύξησης των επιβατών κρουαζιέρας από την ασιατική αγορά που δημοσιεύει ο Διεθνής Οργανισμός Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association/CLIA).
Δυνητικά μπορεί να προστεθούν έως και 40.000 περισσότεροι επιβάτες στους 140.000 που επιβιβάζονται από ελληνικά λιμάνια αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, όμως «κλειδί» για κάτι τέτοιο αποτελούν η διευθέτηση του ζητήματος χορήγησης βίζας, αλλά και η ύπαρξη απευθείας αεροπορικών πτήσεων προς την Ελλάδα.
Σε αυτό αναμένεται να βοηθήσουν καθοριστικά: 1. H εξαγορά του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ) από την κινεζική Cosco και η δέσμευσή της να αναπτύξει τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας τόσο με επενδύσεις σε νέες θέσεις κρουαζιερόπλοιων και αναβάθμιση των υπηρεσιών του Πειραιά όσο και με τη σύναψη στρατηγικών συμφωνιών με μεγάλους ξένους operators. 2. H πρόθεση του Πεκίνου να ενισχύσει την αεροπορική διασύνδεση Ελλάδας – Κίνας.
Υπενθυμίζεται πως η Air China, που ήδη συνδέει την Αθήνα με το Πεκίνο μέσω Μονάχου, έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί μεγαλύτερα αεροσκάφη και σχεδιάζεται κατ’ αρχάς η αύξηση των δρομολογίων και ακολούθως η μετατροπή των δρομολογίων σε απευθείας.
To 2015 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 150.000 Κινέζοι τουρίστες, ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι ετήσιες αφίξεις δεν ξεπερνούσαν τις 40.000.
Περίπου 100 εκατομμύρια Κινέζοι ταξιδεύουν κάθε χρόνο στο εξωτερικό. Εξ αυτών, μόλις λίγες μερικές εκατοντάδες χιλιάδες αποτελούν επιβάτες κρουαζιέρας εξωτερικού (435.000), αλλά ο αριθμός αυτός αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς.
Συνολικά από την Ασία η CLIA περιμένει στην ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας φέτος περίπου 322.000 επιβάτες με την πλειονότητά τους να προέρχεται από την Κίνα. Με δεδομένο πως το μερίδιο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή κρουαζιέρα είναι της τάξης του 13,5%, υπολογίζεται πως μπορεί να προσελκυσθούν άνω των 40.000 επιβατών.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Ηλία Μπέλλου στο kathimerini.gr
