Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025

Διαγωνισμός για τη διαχείριση του υδατοδρομίου της Πάτρας

Μέσα στο μήνα αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση της λειτουργίας και της διαχείρισης του υδατοδρομίου της Πάτρας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) Νίκο Κοντοέ, για να ξεκινήσουν οι πτήσεις θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο υδατοδρομίων – αδειοδοτημένα είναι τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, ως εκ τούτου μπορεί να ειπωθεί ότι υπάρχει ένα στοιχειώδες δίκτυο. Εταιρείες που έχουν υδροπλάνα και εκτελούν πτητικό έργο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΛΠΑ, εκφράζουν κάποιο ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκφράζεται προβληματισμός για τον όγκο της κίνησης επιβατών με υδροπλάνα, από τη στιγμή που ξεκίνησε να λειτουργεί η νέα ακτοπλοϊκή γραμμή, η οποία συνδέει τα νησιά του Ιονίου, αλλά και από το γεγονός ότι ο αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού έχει μειώσει σημαντικά την απόσταση μεταξύ της Πάτρας και του πορθμείου της Ηγουμενίτσας. Ωστόσο, ειδικά όσον αφορά στην Ιόνια Οδό, εκτιμάται ότι το κόστος των διοδίων από τη γέφυρα του Ρίου – Αντιρρίου μέχρι την Ηγουμενίτσα, αλλά και των υγρών καυσίμων, θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απόφαση των ταξιδιωτών για το αν θα χρησιμοποιήσουν το υδροπλάνο ή το αυτοκίνητο.

Στο μεταξύ, το υδατοδρόμιο της Πάτρας, που βρίσκεται στο βόρειο λιμάνι της πόλης, διαθέτει ήδη όλες τις αναγκαίες υποδομές από την προηγούμενη λειτουργία του, πριν από μερικά χρόνια. Συγκεκριμένα, υπάρχουν σταθμός εξυπηρέτησης επιβατών, χώροι έκδοσης και ελέγχου εισιτηρίων, χώροι ελέγχου επιβατών και αποσκευών, καθώς και πλωτός προβλήτας για την ασφαλή πρόσδεση των υδροπλάνων.

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Ηλία Κάνιστρα στο kathimerini.gr.