Ενδιαφέρον για την έναρξη δοκιμαστικών πτήσεων υδροπλάνων από το Σεπτέμβριο στην Ελλάδα, εκδηλώνει η Ιαπωνική Mitsui Co, μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες του κόσμου με έδρα το Τόκιο, με ετήσιο τζίρο 39 δισ. δολαρίων και πάνω από 42.000 εργαζόμενους.
Η Mitsui σε συνεργασία με τη συγγενή εταιρεία Setouchi Holdings, που αναπτύσσεται στον τομέα των κατασκευών, των χερσαίων και πλωτών μεταφορών, εμφανίζεται αποφασισμένη να επεκταθεί στην ελληνική αγορά μπαίνοντας στα ελληνικά λιμάνια μέσω των υδροπλάνων.
Ωστόσο η θετική κατάληξη των επαφών περνά μέσα από την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου που υπόσχεται να ολοκληρώσει αμέσως μετά το καλοκαίρι ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο εταιρείες πέρα του εμπορικού ενδιαφέροντος, βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για εξαγορά μειοψηφικού αρχικά ποσοστού στην αεροπορική εταιρεία VIP πτήσεων «K2 Smart Jets», η οποία συμμετέχει με 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ενός από τους δύο φορείς που θα αναπτύξουν τα νέο μέσο μεταφοράς (υδροπλάνα) στην Ελλάδα.
Το business plan της εταιρείαs προβλέπει για την επόμενη πενταετία 20 συνολικά αεροσκάφη, από τα οποία τα 10 συζητείται να είναι τα ιαπωνικά Kodak 10 θέσεων και τα υπόλοιπα, τα Καναδικά Twin Otter 19 θέσεων.
Αρμόδιες πηγές με γνώση των επαφών που διαρκούν αρκετούς μήνες, δεν αποκλείουν οι ιαπωνικές εταιρείες να εξαγοράσουν σε δεύτερο χρόνο και αφού ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών, ακόμη και πλειοψηφικό ποσοστό στην αεροπορική εταιρεία που θα λειτουργήσει τα υδατοδρόμια.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Mitsui, πριν από λίγες μέρες έκανε νέα κρούση στην «Ελληνικά Υδατοδρόμια» για demo πτήσεις το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, ενδιαφέρον που για να υλοποιηθεί θα χρειαστεί να συνδράμει η ελληνική κυβέρνηση, εκχωρώντας τις άδειες που απαιτούνται για μη αδειοδοτημένους προορισμούς σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Οι δοκιμαστικές πτήσεις που θα φέρουν τα υδροπλάνα στα ελληνικά λιμάνια, εκτιμάται από στελέχη της αγοράς ότι θα δώσουν τη δυναμική που απαιτείται στο μεγάλο εγχείρημα των υδροπλάνων, αναθερμαίνοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον που βρίσκεται εν υπνώσει εξαιτίας της χρονικής υστέρησης της νομοθετικής ρύθμισης που φέρνει σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους. Σε κάθε περίπτωση ακόμη και αν προχωρήσουν όλες οι διαδικασίες, ουσιαστικό δίκτυο υδατοδρομίων δεν θα μπορεί να σχηματιστεί πριν το 2019.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Μαριάννας Τζάννε στο newmoney.gr