
Αύξηση εσόδων κατέγραψαν τα ελληνικά ξενοδοχεία το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2016, παρά τη μείωση που κατέγραψαν το ίδιο διάστημα τα τουριστικά έσοδα της χώρας, σύμφωνα με τα στοιχεία για τις επιδόσεις των ξενοδοχείων που δημοσιοποιεί η εταιρεία Gbr Consulting, η οποία εξειδικεύεται στην παρακολούθηση του ξενοδοχειακού κλάδου στην Ελλάδα.
Τη μεγαλύτερη άνοδο εσόδων εμφάνισαν, σύμφωνα με την Gbr, τα παραθεριστικά (resorts) ξενοδοχεία, ενώ στις μονάδες των πόλεων, οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες της Αθήνας.
Κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς (Ιούλιος – Σεπτέμβριος), που αποτελεί την περίοδο αιχμής της καλοκαιρινής περιόδου και αντιπροσωπεύει την πλέον προσοδοφόρα περίοδο λειτουργίας των καταλυμάτων, τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης κατέγραψαν αύξηση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) της τάξης του 10,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, ακολούθησαν τα resorts με αύξηση εσόδων κατά 10,6%, ενώ τα ξενοδοχεία της Αθήνας σημείωσαν αύξηση εσόδων κατά 7,1%.
Συνολικά το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου τη μεγαλύτερη αύξηση εσόδων (9,4%) παρουσίασαν τα resorts, ενώ ακολούθησαν τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, με αύξηση εσόδων 6,6% και τα ξενοδοχεία της Αθήνας με αύξηση 4,1%.
Σύμφωνα με την ερμηνεία των αναλυτών της Gbr, η σημαντική μείωση των τουριστικών εισπράξεων φέτος οφείλεται:
1. Στη μείωση της διάρκειας παραμονής των ξένων τουριστών στην Ελλάδα, η οποία καταγράφεται ως τάση κατά την τελευταία δεκαετία. Ταυτόχρονα έχει αυξηθεί ο τουρισμός πόλεων που χαρακτηρίζεται από τη μικρή διάρκεια παραμονής των επισκεπτών, τόσο στην Αθήνα όσο και τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της χώρας.
2. Στη μεγάλη αύξηση επισκεπτών από τα Βαλκάνια που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια. Επισκέπτες ωστόσο, όπως σημειώνεται, οι οποίοι ξοδεύουν λιγότερα σε σύγκριση με τους τουρίστες από άλλες χώρες της Ευρώπης.
3. Στις εκπτώσεις που έκαναν τα ξενοδοχεία χαμηλότερων κατηγοριών και οι επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματίων. Εξηγώντας το ειδικό βάρος που μπορεί να έχουν αυτές οι μονάδες στην εγχώρια αγορά, η Gbr επισημαίνει πως το 56% του συνολικού αριθμού ελληνικών ξενοδοχείων ή 5.400 μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες 1 και 2 αστεριών.
4. Στις επιπτώσεις του Brexit. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά το δημοψήφισμα για το Brexit (23 Ιουνίου) οι δαπάνες των Βρετανών στην Ελλάδα μειώθηκαν 36% τον Ιούλιο, ενώ οι αφίξεις από τη συγκεκριμένη χώρα κατέγραψαν μείωση 7,5%. Επίσης, τον Αύγουστο σημειώθηκε άνοδος 14% των Βρετανών στην Ελλάδα, αλλά οι ταξιδιωτικές τους δαπάνες κατά τον ίδιο μήνα μόλις 0,5%.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Παναγιώτη Υφαντή στο euro2day.gr
