Το Μηχανισμό Στρατηγικής Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού DMMO (Οργανισμός Διαχείρισης & Προώθησης Προορισμού – Destination Management and Marketing Organization / DMMO), της Περιφέρειας Αττικής, με το χαρακτηριστικό τίτλο «The Greater Athens Region» παρουσίασε χθες (27/03), ο Περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, στο πλαίσιο ειδικής ημερίδας που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή θεσμικών και επαγγελματικών φορέων του τουρισμού.
«Είμαστε περήφανοι, γιατί η Μητροπολιτική Περιφέρειά μας είναι η πρώτη Περιφέρεια της χώρας που αποκτά ανάλογο οργανισμό», υπογράμμισε στο χαιρετισμό του ο κ. Χαρδαλιάς, σημειώνοντας ότι η «Αττική οφείλει να ανοίγει νέους δρόμους και στον τουρισμό» αξιοποιώντας συστηματικά όλα τα στρατηγικά πλεονεκτήματά της. «Η Αττική είναι η καρδιά του ελληνικού τουρισμού και συγχρόνως ένα παγκόσμιο σημείο αναφοράς. Ένας δυναμικός, πολυεπίπεδος τουριστικός προορισμός, που συνδέει την ιστορία με τη σύγχρονη εμπειρία, την πολιτιστική κληρονομιά με την καινοτομία, την αστική ενέργεια με το παράκτιο τοπίο», ανέφερε χαρακτηριστικά, εξαίροντας το ρόλο που διαδραματίζει η «Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.» και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Δημήτρης Φραγκάκης προς αυτή την κατεύθυνση.
Όπως τόνισε ο κ. Χαρδαλιάς, η προσέγγιση του τουρισμού πρέπει να γίνεται μέσα από σύγχρονες προσεγγίσεις και εξειδικευμένα εργαλεία, με στόχο την επίτευξη ενός βιώσιμου μοντέλου, που θα βασίζεται στην αξιοποίηση των πραγματικών στοιχείων της αγοράς και την υιοθέτηση καλών πρακτικών που εφαρμόζονται διεθνώς.
Επισήμανε μάλιστα, ότι η απουσία ολοκληρωμένου μηχανισμού διαχείρισης μέχρι τώρα, επέφερε την αποσπασματικότητα των δράσεων και την έλλειψη ενός συνεκτικού αφηγήματος, με αποτέλεσμα να χαθούν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.
«Με την πρωτοβουλία αυτή, επιδιώκουμε την ενίσχυση της συνοχής των δράσεων, τη βελτίωση της αποδοτικότητας των παρεμβάσεων και τη δημιουργία των προϋποθέσεων για μια βιώσιμη και ανταγωνιστική τουριστική ανάπτυξη», τόνισε ο κ. Χαρδαλιάς, σημειώνοντας ότι ο DMMO θα λειτουργεί «ως κεντρικό σημείο σχεδιασμού τουριστικών πολιτικών και δράσεων, αλλά και ως μηχανισμός υποστήριξης για την αξιοποίηση του δυναμικού της αγοράς, την ανάπτυξη συνεργασιών που ενισχύουν τη συνολική ανταγωνιστικότητα της Αττικής, καθώς και στη βέλτιστη κατανομή των επισκεπτών αναλόγως της εποχής και των διαθέσιμων υποδομών». Και κατέληξε: «Σήμερα κάνουμε το πρώτο βήμα – και συνεχίζουμε μαζί! Για ένα μέλλον που καλεί όλους μας σε συνεργασίες, με μεράκι και μετρήσιμα αποτελέσματα».
Στην εκδήλωση μίλησε η Υφυπουργός Τουρισμού, Άννα Καραμανλή, η οποία αναφέρθηκε στις στοχευμένες πολιτικές που έφεραν την Αττική στις πρώτες θέσεις των επιδόσεων του τουριστικού χάρτη της χώρας.
«Η κάποτε ισχνή τουριστικά Αθήνα, έχει πλέον αποκτήσει δωδεκάμηνη σεζόν και αποτελεί κορυφαίο ευρωπαϊκό προορισμό. Μέσα στο 2023, από την Περιφέρεια Αττικής προέκυψε το 19% του συνόλου των τουριστικών εσόδων της χώρας μας. Η στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού, στοχεύει στην ποιοτική βιώσιμη ανάπτυξη, έχοντας ως βασικό στοιχείο την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Διότι, για να αναβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών, πρέπει να ενισχυθούν τόσο οι υποδομές, όσο και οι δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού στο χώρο της φιλοξενίας, της εστίασης και της γενικότερης εξυπηρέτησης», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της «Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε.», Δημήτρης Φραγκάκης, τόνισε τη σημασία της λειτουργίας του DMMO της Περιφέρειας για την περαιτέρω ισχυροποίηση του αποτυπώματος της Αττικής στη διεθνή τουριστική αγορά.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Η λειτουργία του DMMO της Περιφέρειας είναι μια νέα αφετηρία για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Αττικής. Σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα και την τουριστική αγορά, αλλά και σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, πιστεύω ότι θα κάνουμε την διαφορά τα επόμενα χρόνια ώστε η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας να καταστεί ένας από τους πλέον βιώσιμους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και την Ευρώπη».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Κορμάς χαρακτήρισε ως «χαρά και ευθύνη» τη δημιουργία του DMMO, με στόχο τη διασύνδεση των βασικών φορέων του τουριστικού οικοσυστήματος της Αττικής. Επισήμανε μάλιστα, ότι η «Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.» συμμετέχει ενεργά στο στρατηγικό σχεδιασμό του Περιφερειάρχη για την αναβάθμιση των Μητροπολιτικών Πάρκων και τη δημιουργία Πολιτιστικών Διαδρομών σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. «Αξιοποιούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Αττικής, ώστε να δημιουργηθούν νέοι ισχυροί τουριστικοί, περιβαλλοντολογικοί και πολιτιστικοί προορισμοί, ικανοί να προσελκύσουν επισκέπτες από όλο τον κόσμο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο Συντονιστής Πράξης DMMO Ευδόκιμος Φρέγκογλου παρουσίασε το πλάνο διακυβέρνησης και λειτουργίας του οργανισμού, ενώ ο Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού του DMMO Ιωσήφ Πάρσαλης μίλησε για το στρατηγικό ρόλο που διαδραματίζει ο οργανισμός στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος και του προορισμού.
Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τη Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη Προορισμού, με βασικούς ομιλητές την Πρόεδρο του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου και τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του ΣΕΤΕ Αλέξανδρο Θάνο.
Στην τοποθέτηση της, η Πρόεδρος του ΕΟΤ αναφέρθηκε στην επιδίωξη στοχευμένων συνεργειών με την Περιφέρεια Αττικής, έτσι ώστε – μέσα από τα 17 γραφεία του Οργανισμού ανά τον κόσμο – να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η δυναμική του brand «Αττική». Στη συζήτηση επισημάνθηκε και η ανάγκη επιτυχούς διάχυσης των τουριστικών ροών σε χρόνο και χώρο, με στόχο να αποφεύγονται φαινόμενα «υπερτουρισμού» και να προωθούνται άλλοι – λιγότερο γνωστοί μέχρι σήμερα – τουριστικοί προορισμοί.
Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Χάρης Ντιγριντάκης.
Ο Οργανισμός Διαχείρισης & Προώθησης Προορισμού της Περιφέρειας Αττικής (Destination Management and Marketing Organization – DMMO) αποτελεί έναν κόμβο γνώσης, ανάπτυξης, διασύνδεσης και μετασχηματισμού για το ευρύτερο οικοσύστημα του τουρισμού σε περιφερειακό επίπεδο.
O DMMO της Περιφέρειας Αττικής καλείται να δημιουργήσει πολλαπλά οφέλη για τον τουριστικό τομέα και την ίδια την Περιφέρεια, μέσα από την προώθηση δράσεων για την ανάπτυξη και διαχείριση των τουριστικών προϊόντων, την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των διαφορετικών εμπλεκομένων φορέων του τουριστικού τομέα – ενδεικτικά μέσω συμφώνων ποιότητας, μνημονίων συνεργασίας, θεματικών clusters κ.ά., την παροχή στρατηγικής πληροφόρησης για την υποστήριξη της λήψης αποφάσεων των διαφορετικών εμπλεκομένων καθώς και την προώθηση παρεμβάσεων βιωσιμότητας και πράσινου και ψηφιακού μετασχηματισμού των τουριστικών προϊόντων.
Ο DMMO σκοπεύει να καταστεί ένας σημαντικός φορέας σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, για την αποτελεσματικότερη συνδιαμόρφωση του προορισμού, με σύγχρονες και αειφόρες αντιλήψεις, αντιλαμβανόμενη τις διεθνείς τάσεις, εμπειρίες και πρακτικές.
Σκοποί του Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού Αττικής ως Κόμβος Διασύνδεσης, Ανάπτυξης & Μετασχηματισμού, όπως αποτυπώνονται στο νόμο είναι:
Η δημιουργία, υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής και τουριστικής πολιτικής του προορισμού.
Η μελέτη και παρακολούθηση της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των υποδομών και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας.
Η εκπόνηση και υλοποίηση στρατηγικού σχεδίου βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και διαχείρισης του προορισμού.
Η εξασφάλιση της ολιστικής διακυβέρνησης χωρίς αποκλεισμούς, εκπροσωπώντας οριζόντια και ισότιμα όλους τους φορείς στον προορισμό.
Η εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία προτύπων για την ανάδειξη της ταυτότητας του προορισμού.
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της στρατηγικής μάρκετινγκ και τουριστικής προβολής του προορισμού σύμφωνα πάντα με τα νέα μέσα που επιτάσσει η εποχή, με σύγχρονα ψηφιακά «εργαλεία».
Η υλοποίηση δράσεων για την υιοθέτηση καλών πρακτικών συμπερίληψης στο οικοσύστημα φιλοξενίας της Αττικής.
Η ανάπτυξη ερευνητικού έργου σε σημαντικά θέματα του τουρισμού, όπως η ανάλυση της αγοράς, η προσέγγιση νέων αγορών συμπεριλαμβανομένης και της αγοράς του προσβάσιμου τουρισμού, η ωρίμανση έργων υποδομής και η υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης και αειφόρου ανάπτυξης.
Η υποστήριξη στη δημιουργία και ανάπτυξη ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων με σύγχρονα ψηφιακά μέσα συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων.
Η αναδιοργάνωση των παραδοσιακών επιχειρησιακών δομών του προορισμού, μέσω της ενσωμάτωσης της καινοτομίας και της στοχευμένης ανάπτυξης προϊόντων και η επένδυση στην παραγωγή και διάδοση γνώσεων για να υποστηρίξει αυτή την αλλαγή.