
Πατήστε δεξί κλικ πάνω στο χάρτη για να δείτε σε μεγέθυνση που πετάει η Ryanair
Στην απόφαση να τερματίσει, κατά δύο μήνες νωρίτερα, το καλοκαιρινό πρόγραμμα πτήσεων στη χώρα μας «εξαναγκάζεται να προχωρήσει» η Ryanair, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν, μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» (17/04/2016). Ρόλο σε αυτή την εξέλιξη παίζει και η πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει νέους φόρους στο τουριστικό προϊόν.
Όπως εξήγησε η απόφαση ελήφθη μετά την παραδειγματική αγνόηση των προτάσεων της εταιρείας, ήδη από τις αρχές του 2014, για αύξηση της επιβατικής κίνησης, διαχρονικά από τους αρμόδιους υπουργούς, στους οποίους η Ryanair έχει συνολικά αποστείλει 25 επιστολές τα τελευταία δύο χρόνια. Η εταιρεία ζητάει: μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός high season, απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (το γνωστό Σπατόσημο) που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, επιτέθηκε στην αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, την οποία αποκάλεσε «Μαρία Αντουανέτα της Ελλάδας».
Η κυρία Κουντουρά σε δήλωση της αναφέρει μεταξύ άλλων τα παρακάτω: «Είναι γνωστό το αίτημα που έχουν θέσει στις εκάστοτε κυβερνήσεις κατ’ επανάληψη όλα τα προηγούμενα χρόνια και από τις αρχές του 2014 πιο επισταμένως, να μην πληρώνει η εν λόγω εταιρεία το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων 12 ευρώ ανά επιβάτη.
Πρόσφατα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας επανήλθε με επιστολή του, αυτή τη φορά συγκεκριμένα για το αεροδρόμιο της Κω, ζητώντας την άμεση απαλοιφή του εν λόγω τέλους.
Στις συναντήσεις μας που είχαν προηγηθεί με τον εκπρόσωπο της εταιρείας και στην ανταλλαγή αλληλογραφίας μας στη συνέχεια, ξεκαθάρισα ότι το συγκεκριμένο αίτημά για την κατάργηση των τελών 12 ευρώ ανά επιβάτη, δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά μου. Τέτοιου είδους θέματα εντάσσονται στο πλαίσιο της κεντρικής κυβερνητικής πολιτικής που αφορά και τις αεροπορικές εταιρείες και του συνέστησα να απευθυνθεί στα αρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών.
Όσον αφορά τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς που ειπώθηκαν δημοσίως, αυτοί δεν συνάδουν ούτε με τους ελάχιστους κανόνες σεβασμού, ούτε με το πνεύμα αγαστής συνεργασίας. Η εταιρεία γνωρίζει πολύ καλά ότι τα ζητήματα οικονομικής και φορολογικής φύσεως είναι εκτός του τομέα ευθύνης του εκάστοτε αρμόδιου για θέματα Τουρισμού Υπουργού».
«Χωρίς να λάβει ποτέ έκπτωση από το σπατόσημο, έστω και ενός ευρώ, αναπτύχθηκε η Aegean από 1 εκατ. επιβάτες σε σχεδόν 12 εκατ. επιβάτες και από δύο σε 150 προορισμούς. Λειτουργούμε από όλα σχεδόν τα αεροδρόμια και για όλο το χρόνο», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, απαντώντας σε ερώτηση με αφορμή τις δηλώσεις του εμπορικού διευθυντή της Ryanair. «Kαι φυσικά έχει σημασία και οι χρεώσεις στα αεροδρόμια να είναι χαμηλότερες το χειμώνα για να αμβλυνθεί η εποχικότητα. Όλοι οι φορείς του τουρισμού και η Aegean πληρώνουμε χρόνια τώρα το τίμημα της μικρής σεζόν. Ανταγωνιστικές χαμηλότερες χρεώσεις για όλους, τους πλέον των 100 αερομεταφορέων που δραστηριοποιούνται στην χώρα, χωρίς διακρίσεις» επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της Aegean.
«Επιεικώς απαράδεκτα, προσβλητικά και εκβιαστικά», χαρακτηρίζει όσα δήλωσε ο εμπορικός Διευθυντής της Ryanair, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (FEDHATTA), Λύσανδρος Τσιλίδης. «Tέτοιου είδους συμπεριφορές δεν θα πρέπει να δέχεται καμία χώρα και αγορά στον κόσμο από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία της οποίας μοναδικός σκοπός είναι να εξασφαλίσει ίδια οφέλη για ευνοϊκότερο και μόνο για την ίδια, ανταγωνιστικό περιβάλλον. Αντί να είναι ευγνώμονες για τη δραστηριοποίησή τους στη χώρα μας, έμμεσα υποβοηθούμενοι οικονομικά από Δήμους και Περιφέρειες αρκετά χρόνια τώρα ώστε να πραγματοποιούν προγράμματα πτήσεων που αποφέρουν στην εταιρεία τους κέρδη και ανάπτυξη, εκείνοι εκμεταλλεύονται ασύστολα τις συγκυρίες που προκύπτουν από οικονομικά και άλλα γεγονότα, εκβιάζοντας με μείωση πτήσεων, ουσιαστικά για να πετύχουν ακόμα ευνοϊκότερους εμπορικούς όρους».
Χάρτης: www.ryanair.com
